| Český jazyk a literatura |
Přednášíš zpaměti vybrané básně. (přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) recitace, přednes vhodných literárních textů
Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost)
Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky)
Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním)
Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) |
recitace, přednes vhodných literárních textů
zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu
sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza)
souhlásky a samohlásky, dvojhlásky
písmena abecedy D, N, Z, Ž, Ř (rozpoznávání velkých tiskacích písmen)
technika čtení jednoduchých slov a vět - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen
uvolňovací cviky
probraná velká tiskací písmena
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev
správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku
role při komunikaci |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. |
| Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Počítáš předměty vytváříš skupiny předmětů o daném počtu. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků)
Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času)
Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým)
Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) |
čtení a zápis čísel do 8
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 8, značky <, >, =
číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 8
číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi
počítání předmětů, vytváření skupin předmětů o daném počtu
poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině
základní změny v přírodě v průběhu roku
pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím
úcta a respektování
zájem o druhé |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění |
| Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře)
Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.)
Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš kondiční cvičení s hudbou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) |
rozvoj hlavového tónu, správné dýchání
písnička: Pásli ovce valaši a další vánoční koledy
hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost
kondiční cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem, základy estetického pohybu, vyjádření melodie a rytmu pohybem, jednoduché tance
průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed, cvičení na žebřinách
zájem o druhé |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. |