Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 23.09.2024 do 11.10.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Dodržuješ pravidla rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost) Mluvíš v přiměřeném tempu. (v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči) dýchání při hovoru, přiměřené tempo řeči Oslovuješ spolužáky křestními jmény. (oslovuje spolužáky křestními jmény) Umíš pozdravit, požádat, poděkovat a omluvit se. (používá vhodných forem pozdravu, poděkování a omluvy) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky samohláska Y a souhlásky T, J, B, K, L technika čtení jednoduchých slov - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen uvolňovací cviky velká tiskací písmena - samohláska Y a souhlásky T, J, B, K, L úhledný, čitelný písemný projev oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu dýchání při hovoru, přiměřené tempo řeči křestní jména a příjmení, tykání a vykání pozdrav, poděkování a omluva v různých komunikačních situacích  základní komunikační pravidla  Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy, respektování, empatie. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly.
Člověk a jeho svět Počítáš předměty vytváříš skupiny předmětů o daném počtu. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků) Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací) Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) počítání předmětů vytváření skupin předmětů o daném počtu vyjadřování počtu a pořadí číslem číselná řada pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh - skládání obrazců z geometrických tvarů, stavění staveb ze stavebnice, znázornění prvků geometrickými tvary, kreslení na čtverečkovém papíru poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině základní změny v přírodě v průběhu roku - podzim, práce s lapbookem Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění. 
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Zapojuješ se do hudebních her. (rytmizuje a melodizuje jednoduché texty) Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Chováš se bezpečně při všech pohybových aktivitách. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) rozvoj hlavového tónu správné dýchání písnička: Hlavně že jsme na vzduchu hudební hry hra na tělo hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost bezpečnost při pohybových činnostech – organizace a bezpečnost cvičebního prostoru, bezpečnost v šatnách a umývárnách, bezpečná příprava a ukládání nářadí, náčiní a pomůcek, první pomoc v podmínkách TV Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.  Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.