Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 23.09.2024 do 11.10.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. ◼️ prokletí básníci, česká moderna, buřiči (Baudelaire, Rimbaud, Verlaine, Sova, Dyk, Gellner, Bezruč, Šrámek) ◼️funkční styly - styl umělecký - psaní básně
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace či promluvy týkající se probíraných témat. Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu). Porozumění obsahu jednoduchého projevu, který se týká probíraných témat. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 4, lekce 2 A, B, C Film, kultura
Španělský jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem). Práce na projektu Osobnosti španělsky mluvících zemí - opakování slovní zásoby, časování sloves, vyhledávání informací a jejich aplikace, následná prezentace. Propojeí ŠJ, AJ, EV. ČS.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. • porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě • reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů • otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace Opakování učiva 8. ročníku. Rozkazovací způsob. Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt.
Matematicko fyzikální základ Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů. Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh. Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. podmínky řešitelnosti odraz světla základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla
Člověk a společnost Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. • dějiny Československa • komunismus, fašismus, nacismus • ekologické a environmentální problémy lidstva • přírodní poměry a zdroje České republiky • mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
Informační a komunikační technologie Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. Fungování a princip internetu domácí a školní počítačová síť síťové prvky.
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. basketbalová průprava, doplňkové sporty
Člověk a příroda Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. kosterní a svalová soustava chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin