Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let – 80. let 20. století.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti.
Rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. |
• přehled a ukázky světové a české literatury 70. a 80. let 20. století
• charakter kultury a literatury v 80. a 90. letech u nás i ve světě – proměny kultury a jejích hodnot, nástup multimédií
• typické žánry literatury 20. století, proměna jejich podoby
- proslov a projev |
zhodnocení práce - recenze
znaky projevu a proslovu, mluvnická cvičení
tvorba proslovu při různých příležitostech |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek. Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět. Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Austrálie a Nový Zéland |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
En el restaurante |
slovní zásoba
rozhovory
praktické užití vědomostí při návštěvě španělské restaurace - 21.6. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel |
prostorová představivost
shrnutí |
Zpracování zpětné vazby. |
Člověk a společnost |
posoudí postavení rozvojových zemí.
vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce.
prokáže základní orientaci v problémech současného světa.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
"porovnává a přiměřeně
hodnotí politické
a hospodářské poměry,
zvláštnosti a podobnosti
jednotlivých světadílů,
vybraných makroregionů
světa a vybraných
(modelových) států." |
doba studené války
situace v Severní Korei dnes
třetí svět - rozvojové země- dekolonizace
veřejný prostor
současné válečné konflikty
"příklady vývoje názoru na
význam zeměpisné polohy
státu, hlediska politiky
v celosvětových,
globálních souvislostech a
vztazích"
"politické a hospodářské
poměry" |
práce ve skupinách
prezentace diktátoři
Vetřelci a volavky - co patří do veřejného prostoru - diskuse
problémy současného světa |
Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
• komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření
• vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizoval/a riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Užívá osvojené názvosloví na úrovni cvičence, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatelů internetu. |
gymnastika, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
"provádí jednoduché
operace platebního styku
a domácího účetnictví."
"na příkladech ukáže
vhodné využití různých
nástrojů hotovostního
a bezhotovostního
placení." |
"základní operace
platebního styku
v domácnosti"
"způsoby placení,
nakládání s penězi" |
opakování |
Člověk a příroda |
Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe.
Projevuje odpovědné chování v rizikových situacích silniční a železniční dopravy.
Uplatňuje adekvátní způsoby chování a ochrany v modelových situacích ohrožení, nebezpečí i mimořádných událostí. |
hořlavé látky - třídy hořlavých látek
rizika v silniční a železniční dopravě, minimalizace těchto rizik
klasifikace mimořádných událostí, varovné signály, základní úkoly ochrany obyvatelstva, evakuace, prevence mimořádných situací. |
|