Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. ▪ Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníkovými příručkami. ▪
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. ▪ Komunikuje otevřeně a pravdivě.
Komunikuje s porozuměním pro potřeby druhých.
Komunikuje přiměřeně situaci. |
literární žánry (obecný přehled s ukázkami) ▪
práce se slovníkem -
kodifikační příručky, orientace v příručkách, dostupnost jazykových publikací ▪ produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu (tvorba básně) ▪ |
|
Anglický jazyk |
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
načrtne a sestrojí rovinné útvary.
využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
početní operace se zlomky
převrácená hodnota čísla, dělení zlomků
konstrukce trojúhelníků se znalostí stran a úhlů
šíření světla
zdroj světla
barevné spektrum |
|
Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů.
Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem
adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí. |
|
Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik.
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států.
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem.
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa.
Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život.
Využívá GIS pro získávání informací. |
etnický obraz Evropy po stěhování národů
změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států
kořeny a zrod křesťanství
porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Volby.
Výběr a porovnávání více typů map (turistická, letecká,…), legenda mapy, body zájmu, změna měřítka s velikostí mapy (zoomováním mapy), tisk výřezů mapy. |
DK: ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby - mapy.cz, maps.google.com, atlas.mapy.cz |
Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
využívá digitálních technologií pro své výtvarné vyjádření |
kresba, malba - skupinová práce
ořez fotek; ukládání souborů - formáty fotek; úprava kontrastu, jasu, tónů; práce s vrstvami; výřezy a montáže |
|
Informační a komunikační technologie |
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• cykly, podmíněné cykly |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená
doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Použití ručního nářadí pro obrábění materiálů;
Spojovací materiály a jejich použití a využití;
Základní obrábění materiálů (dřeva a železa); |
Dokončení výroby vodního mlýnku; |