Český jazyk a literatura |
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.//
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování// |
◼️pravopis velkých písmen
◼️horizontální a vertikální členění textu; tvorba odstavců; řazení textu |
|
Anglický jazyk |
rozumí obsahu jednoduchých autentických materiálů
popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života |
Vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Gramatika: skloňování osobních zájmen - procvičování.
Téma: Im Restaurant - rozhovory ve dvojicích, tvorba jídelníčku, práce s poslechem, rozšiřování slovní zásoby.
28.5. Test - Beruf + skloňování osobních zájmen. |
Matematicko fyzikální základ |
matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
výrazy s proměnou
válec, koule, jehlan, kužel
přenos tepla
rozdíl v pojmech teplota a teplo
tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářsé a kulturní prostředí.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
První světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Vznik a dějiny Československa.
Ekosystémy. |
Ruské revoluce.
Vstup USA do první světové války.
Češi a Slováci za první světové války - legie.
Okolnosti vzniku ČSR.
Důsledky první světové války.
30.5. Test - první světová válka.
5.6. Návštěva Národního památníku na Vítkově. |
Estetická výchova |
orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
poslech a reflexe
kompozice hudební skladby
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
Informatika |
popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. |
• základní části počítače
• operační systémy a jejich nastavování |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí.
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých.
V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím.
Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivou mladého člověka. |
Míčové sporty.
Doplňkové sporty.
Drogy a jiné škodliviny. |
|
Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochran při práci s nástroji a nářadím. Poskytne první pomoc při úrazu. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů
bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní pomůcky, první pomoc při drobných poraněních |
|
Člověk a příroda |
Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení |
|