Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 15.04.2024 do 26.04.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. // Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. // v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. - postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve - recenze - velká písmena (názvy organizací, uměleckých děl, svátků a časových období)
Anglický jazyk popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života reaguje na jednoduché písemné sdělení popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení.
Španělský jazyk rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá En el aeropuerto El tiempo Na letišti - slovní zásoba skupina Ja opakovací test 15.4. poslechová cvičení, nácvik scénky - praktická ukázka rozhovorů
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. • rozpoznávání známých slov a slovních spojení • porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům • odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět • základní zdvořilostní obraty • jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. Gramatika: Modální slovesa, skloňování osobních zájmen. Téma: Schule und Beruf.
Matematicko fyzikální základ odhaduje a vypočítá objem a povrch těles Načrtne a sestrojí sítě základních těles Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku¨ posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním • válec, koule, jehlan, kužel, Pythagorova věta v prostoru • sítě těles • hluk v běžném životě (PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk) • (a + b)2 • (a - b)2 • a2 - b2
Člověk a společnost Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií. Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Práce s mapou. Kolonialismus, konflikty mezi velmocemi. První světová válka. Podoba demokracie po první světové válce. Ekosystémy.
Estetická výchova vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
Informační a komunikační technologie popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. • základní části počítače • operační systémy a jejich nastavování historie počítačů, her a pod.
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům a znečištění ovzduší. Míčové sporty Volejbal - herní kombinace. Doplňkové sporty. Kompenzační cvičení. Olympismus a sport - doping. OK ve volejbalu.
Člověk a svět práce Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. Osobnostní a sociální výchova, sepoznání a sebepojetí - zdravé a vyrovnáné sebepojetí, co o sobě vím a co ne.
Člověk a příroda Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin chemické rovnice - slučování, neutralizace zákon zachování hmotnosti