Český jazyk a literatura |
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas)
Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Vhodně uspořádáš věty jednoduché do souvětí, užíváš správné spojovací výrazy. (odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí)
Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti)
Správně gramaticky píšeš všechny slovní druhy. |
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
(posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...)
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce
zážitkové čtení
smysluplné uspořádání vět jednoduchých do souvětí
práce s osnovou
druhy zájmen a jejich správné psaní |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu.
Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům.
Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu. |
Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení
Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
Matematika a její aplikace |
Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel.)
Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.)
Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce)
Čteš a sestavuješ jednoduché tabulky a diagramy. (čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy) |
porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem
desetinná čísla v řádu desetin a setin
převody jednotek
konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření
čtení a sestavování tabulek a diagramů |
|
Člověk a jeho svět |
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy)
Vyčteš informace z daného modelu. (vyčte informace z daného modelu)
Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života)
Vyslovuješ odpovědi na základě dat. (vyslovuje odpovědi na základě dat)
Vytvoříš seznamy, tabulky a zaznamenáš data. (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná a nečíselná data)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Vytvoříš jednoduchou prezentaci. (vytvoří jednoduchou prezentaci) |
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou ČR, Evropy a světa
třídění organismů do skupin - jaro v přírodě
model jako zjednodušené znázornění skutečnosti, piktogramy, pojmová mapa, schéma, tabulky, grafy
lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl
sběr a záznam dat, posuzování dat, záznamy
data, informace a modelování, průzkumy na různá témata, reprodukování závěrů, propojení s prezentačním programem, závěrečné práce v rámci 1. stupně
tvorba seznamů
číslování a odrážky
tvorba tabulky
úprava záznamu v tabulkách
řazení dat v tabulce
vizualizace dat v grafu
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (ČSR po 2SV a 50. léta 20. století - politické procesy)
práce s prezentačním programem
rozložení snímků, efekty přechodů snímků |
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů.
Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj – kreativita
Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) |
Kultura ducha a těla |
Ovládáš taktovací pohyby. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě)
Pozoruješ a zhodnotíš pohybové činnosti spolužáků. (jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka)
Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Aktivně se účastníš atletické průpravy. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) |
taktování
akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce
pozorování pohybových činností spolužáků - Londýnská laťka
doplňkové sporty - Londýnská laťka
atletická průprava |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy. |