Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945–1968.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji.
Uplatňuje zásady českého pravopisu.
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
Světová literatura po 2. světové válce
Recenze, kritika, tvorba „na motivy", autorská poetika filmového a divadelního tvůrce, československé (české) oscarové filmy
Konfrontace inf. zdrojů
Souhrnné procvičování pravopisu |
dokončení slohu - holokaust( kdo nepsal) + propojení s literaturou
opakování slovotvorba, práce s textem |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu.
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Project 4, lekce 4A, 4B, podmínkové věty, infinitiv + ing |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
La cita - domlouvání schůzky
El cuerpo humano |
opakování hodin
části lidského těla, návštěva u lékaře
Macarena - hudba a tanec PT: Multikulturní výchova |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků.
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. |
věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady). |
|
Člověk a společnost |
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. // prokáže základní orientaci v problémech současného světa |
protektorát
úvod- 2SV, spojenci, začátek války |
opakovací test na protektorát a druhou republiku v týdnu od 4. března
prezentace zjištěných informací - heydrichiáda, atentát, Lidice aj.
beseda s externistou pro zájemce ve čtvrtek 29.2.od 14:00
7.3. návštěva krypty a promítání filmu Vyšší princip se zájemci
chování lidí ve vypjatých situacích - kolaborace, odboj |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
moderní umělecké směry - porovnání rozdílů a uplatněných výrazových prostředků
reflexe hudebního poslechu |
|
Kultura ducha a těla |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
kondiční formy cvičení, cvičení na nářadí, doplňkové sporty |
PT: osobnostní a sociální výchova |
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
atletická abeceda, skok vysoký,
gymnastika
doplňkové sporty-florbal, míčové hry |
|
Člověk a svět práce |
"uvede příklady některých
smluv upravujících
občanskoprávní vztahy –
osobní přeprava; koupě,
oprava či pronájem věci." |
"občanskoprávní vztahy
kolem nás" |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
stavba, funkce a význam orgánů - trávicí soustava.
alkoholy a fenoly |
|