Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova.
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu, latinsky a česky psaná literatura českých autorů (Kosmova Kronika česká, Dalimilova kronika, Vita Caroli) |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Popis plánů za použití vět řazených za sebou. Odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí, porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
Věk, profese, oblíbené činnosti, bydliště- rozšíření slovní zásoby. Slovesa pravidelná všech 3 tříd. Zájmena přivlastňovací. Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata. |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení
• používání základních zdvořilostních obratů
• poskytnutí konkrétních informací
• porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Časování vybraných nepravidelných sloves.
Určování času.
Časové předložky "um, am, im".
Témata: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage. |
Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta
porovnává soubory dat
analyzuje data |
Slovní úlohy s procenty různého typu
graf koláčový a sloupcový |
|
Svět přírody |
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (bezobratlí) |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka.
Popíše průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky.
Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit.
Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. |
• renesance a humanismus, renesanční památky
• zámořské objevy, svět na počátku novověku
• světové hospodářství
• sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
- Práce s obrysovou mapou a školním atlasem
- zeměpis Asie a Ameriky |
Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. (komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření) - PT: Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality – používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení.
Obměňuje vlastnosti prvků (změna efektu díla při obměně linií, textury, barev). |
secese a kubismus
malba dle předlohy - zachycení odstínů barev |
dlouhodobý projekt |
Informační a komunikační technologie |
Poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače.
Vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení. |
• standardní chybové hlášení počítače a periferií
• identifikace problému |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
- turistika a pobyt v přírodě, průpravné a míčové hry |
|
Člověk a svět práce |
Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení.
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky ( spotřeba, úspory, investice). |
produkty finančního trhu pro získání prostředků |
|