Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova.
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
způsoby obohacování slovní zásoby, slovotvorný rozbor, ustálená slovní spojení, obraty, výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu, latinsky a česky psaná literatura českých autorů |
|
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného
času a dalších osvojovaných témat. |
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, poděkování, dotazů a vzkazů
PT: Osobnostní a sociální výchova |
Věk, profese, oblíbené činnosti, bydliště- rozšíření slovní zásoby. Slovesa pravidelná všech 3 tříd. Zájmena přivlastňovací. Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata. |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení
• používání základních zdvořilostních obratů
• poskytnutí konkrétních informací
• porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Časování vybraných nepravidelných sloves.
Určování času a časové předložky um, am, im.
Témata: Jahreszeiten. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační úlohy na procenta. |
Zavedení pojmu procento. Výpočty. Slovní úlohy pomocí jednoho procenta, nebo trojčlenky. |
|
Svět přírody |
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (bezobratlí) |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve.
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. |
- snahy o reformu římskokatolické církve
- Husitství |
|
Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb.
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase (nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem).
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. (komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření) - PT: Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality – používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení. |
zpěv jednoduchý písní
prezentace posterů o vybraných hudebních žánrech |
|
Informační a komunikační technologie |
Poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače.
Vymezí problém a určí jaké informace bude potřebovat k jeho řešení |
• standardní chybové hlášení počítače a periferií
• identifikace problému |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. |
|
Člověk a svět práce |
Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení.
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky ( spotřeba, úspory, investice). |
produkty finančního trhu pro investování |
|