Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 12.02.2024 do 23.02.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) Napíšeš popis osoby. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry) Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta) Víš, jak tělo, mimika a gesta působí v komunikaci. (reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace) Ve škole se snažíš vyvarovat hrubých výrazů. (eliminuje hrubé výrazy z verbální komunikace) základní typografická pravidla práce s odstavci nadpisy, velikost písma popis osoby, popis vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce postoj těla, mimika, gesta, oční kontakt, podání ruky slovník komunikace Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Anglický jazyk Rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Porozumění tématu krátkého a jednoduchého poslechového textu, má-li k dispozici vizuální nebo audio oporu. Představení se, sdělení svého věku, kde bydlí, co dělá, vlastní, umí, má/nemá rád, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení. Osobnostní a sociální výchova - Komunikace.
Matematika a její aplikace Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. (modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce) části celku, zápis zlomku konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření
Člověk a jeho svět Zdůvodníš důležitost rovnováhy v přírodě. (zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy) Dokážeš rozpoznat opakující se vzory, používáš opakování a předpřipravené podprogramy. (v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy) Ověříš správnost navrženého postupu či programu, najdeš a opravíš v něm případnou chybu. (ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu) práce s chybou, ladění programu Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby) Rozlišuje základní rozdíly mezi lidmi, obhájí a odůvodní své názory, připustí svůj omyl a dohodne se na společném postupu řešení. rovnováha v přírodě - ekosystémy opakování situací, tvorba jednoduchých podprogramů práce s chybou, ladění programu pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav názor jedince, skupinový názor, odstoupení od omylu principy demokracie vyváženost práv a povinností Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. Osobnostní a sociální výchova, Kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci.
Kultura ducha a těla Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace) Hraješ přehazovanou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Vytváříš varianty pohybových her. (vytváří varianty osvojených pohybových her) Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. (vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry) práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) průprava přehazované (hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče) hra přehazovaná varianty osvojených pohybových her hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - vytváření pravidel a jejich kreativní využívání. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.