Český jazyk a literatura |
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií)
Napíšeš popis osoby. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry)
Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta)
Víš, jak tělo, mimika a gesta působí v komunikaci. (reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace)
Ve škole se snažíš vyvarovat hrubých výrazů. (eliminuje hrubé výrazy z verbální komunikace) |
základní typografická pravidla
práce s odstavci
nadpisy, velikost písma
popis osoby, popis
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce
postoj těla, mimika, gesta, oční kontakt, podání ruky
slovník komunikace |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování. |
Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění tématu krátkého a jednoduchého poslechového textu, má-li k dispozici vizuální nebo audio oporu.
Představení se, sdělení svého věku, kde bydlí, co dělá, vlastní, umí, má/nemá rád, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení.
Osobnostní a sociální výchova - Komunikace. |
Matematika a její aplikace |
Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. (modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.)
Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce) |
části celku, zápis zlomku
konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření |
|
Člověk a jeho svět |
Zdůvodníš důležitost rovnováhy v přírodě. (zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy)
Dokážeš rozpoznat opakující se vzory, používáš opakování a předpřipravené podprogramy. (v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy)
Ověříš správnost navrženého postupu či programu, najdeš a opravíš v něm případnou chybu. (ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu) práce s chybou, ladění programu
Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby)
Rozlišuje základní rozdíly mezi lidmi, obhájí a odůvodní své názory, připustí svůj omyl a dohodne se na společném postupu řešení. |
rovnováha v přírodě - ekosystémy
opakování situací, tvorba jednoduchých podprogramů
práce s chybou, ladění programu
pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav
názor jedince, skupinový názor, odstoupení od omylu
principy demokracie
vyváženost práv a povinností |
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů.
Osobnostní a sociální výchova, Kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. |
Kultura ducha a těla |
Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace)
Hraješ přehazovanou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Vytváříš varianty pohybových her. (vytváří varianty osvojených pohybových her)
Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. (vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry) |
práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu)
průprava přehazované (hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče)
hra přehazovaná
varianty osvojených pohybových her
hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - vytváření pravidel a jejich kreativní využívání.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje. |