Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace.
se identifikuje s pozitivními prosociálními vzory.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
uplatňuje zásady českého pravopisu. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války
• pozitivní vzory v literatuře, v médiích
• skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí
• souhrn pravopisu |
velká písmena
romská literatura - souvislost s projektem Romský holocaust
práce s audio ukázkou |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Vypráví jednoduchý příběh, ve kterém použije probrané mluvnické jevy (podmínkové souvětí).
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Téma - hrdinové, podmínkové věty
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 4A |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
slovesa contar, valer
dialog s prodavačem
použití číslovek
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Zapojí se do rozhovoru ohledně nákupu oblečení. |
Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům"
• zápis a doplňování slov a slovních spojení |
|
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic, resp. rovnic.
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
slovní úlohy o pohybu, výpočty společné práce a další
využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor
procvičování různých úloh |
|
Člověk a společnost |
rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
- antisemitismus a rasismus |
totalitní státy meziválečného období, genocidy 20. století
mnichovská dohoda, protektorát |
projekt Romský holocaust - externí lektoři
genocidy, eugenika
práce s textovými a vizuálními prameny, simulační hra
v rámci preventivního programu - téma: Konzum ve společnosti, zodpovědnost jedince- externí lektor |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
moderní umělecké směry
reflexe vokálního projevu |
|
Informační a komunikační technologie |
zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
bezpečnost dat
formáty dat |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika |
|
Člověk a svět práce |
"objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství." |
"právní úprava, nástin
historie práva" |
|
Člověk a příroda |
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy.
Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla.
Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. |
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva
zásady poskytování první pomoci, ošetřování běžných poranění
problematika zdraví |
|