Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
řazení textu
popis a charakteristika
meziválečná literatura, moderní umělecké směry
souhrnné procvičování gramatiky a pravopisu v oblasti skladby
rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu
autorská poetika
¨reflexe četby |
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. . |
Vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně vyslovovaného jednou nebo více osobami. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, dokončení 3. lekce, test |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Orientace při nákupech - sloveso CONTAR, VALER. Nápisy - sleva, výprodej aj.
opakování číslovek
prezentace na téma Společnost a kultura hispánských zemí - skupina Ja |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic, resp. rovnic.
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
slovní úlohy o pohybu, výpočty společné práce a další
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
|
Člověk a společnost |
zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti. |
totalitní státy meziválečného období, genocidy 20. století
Evropa a svět do 2SV
Dějiny ČSR - minoritní skupiny
Romská otázka |
demokracie vs totalita, život mezi válkami
opakovací test 4.1.
referáty na zadaná témata
xenofobie , násilí ve společnosti, síla a odolnost skupiny
PT: Osobnostní a sociální výchova
Výchova ke globálním souvislostem |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
moderní umělecké směry - tvorba dle jejich estetických principů
poslech a reflexe slyšené hudby |
|
Informační a komunikační technologie |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
Člověk a svět práce |
"objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství." |
"právní úprava, nástin
historie práva" |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
mízní a dýchací soustava
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběna paliva |
|