Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
Rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
Literární moderna a avantgarda, moderní umělecké směry.
Souvětí - opakování.
Znaky subjektivního a objektivního sdělení
Autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století |
vlastní psaní - líčení - slohová práce |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. . |
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, zdravotních problémů. Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká zdravotního problému. |
Divadlo A Christmas Carol
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Téma - Vánoce
Project 4 lekce 3 B, C |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
La ropa - gerundium, slovní zásoba |
opakování - popis, co má na sobě
nakupování, opakování číslovek - test
referáty na vybrané téma
psaní dopisu
La Navidad |
Německý jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět
- Spojky WEIL, DASS.
- Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige (dokončení tématu) Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností
slovní úlohy na pohyb
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
|
Člověk a společnost |
zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla ( kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy)
(PT: Multikulturní výchova, kulturní diference - základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)
orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
"uvede některé významné
mezinárodní organizace
a společenství."
"popíše výhody spolupráce
mezi stát, včetně
zajišťování obrany státu
například formou účasti
v zahraničních misích." |
Svět mezi válkami - společnost, umění, věda a technika
"Rada Evropy, NATO,
OSN, OECD"
"spolupráce mezi státy
a uzavřenost – příklady,
srovnání
• zahraniční mise" |
skupinová práce, sdílení, prezentace
referáty na vybraná témata
diskuse nad rozdíly ve společnosti |
Estetická výchova |
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
reflexe hudebního poslechu
moderní umělecké směry |
|
Informační a komunikační technologie |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika |
|
Člověk a svět práce |
"objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství."
"uvede příklady některých
smluv upravujících
občanskoprávní vztahy –
osobní přeprava; koupě,
oprava či pronájem věci." |
"právní úprava, nástin
historie práva"
"občanskoprávní vztahy
kolem nás" |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života - žákovská prezentace. |
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl |
|