Český jazyk a literatura |
Rozpoznáš manipulaci v reklamě. (rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě)
Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu)
Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) |
tvorba reklamy
přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací)
shoda přísudku s podmětem
orientace v textu
klíčová slova v textu
výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu
podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu
zážitkové čtení |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. |
Anglický jazyk |
Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Objevujeme Evropu a svět |
Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Objevujeme Evropu a svět |
Matematika a její aplikace |
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.)
Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.) |
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
dělení dvojciferným dělitelem
zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
druhy trojúhelníků a trojúhelníková nerovnost |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium |
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik)
Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby) |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (19. století - národní obrození, rok 1848)
způsob života a hmotná kultura ve středověku, novověku
státní svátky a významné dny - Vánoce a advent
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou ČR, Evropy a světa
pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství |
Kultura ducha a těla |
Orientuje se v základním vybavení kuchyně.
Připravíš jednoduchý pokrm. (připraví samostatně jednoduchý pokrm)
Dodržuje pořádek a čistotu pracovních ploch.
Dodržuje pravidla správného stolování a společenského chování.
Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy)
Hraješ na rytmické nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní) |
základní vybavení kuchyně
příprava jednoduchého pokrmu
důvody a způsoby udržování čistoty pracovních ploch při přípravě pokrmů
základní pravidla stolování a společenského chování v praxi
hra minibasketbalu
doplňkové sporty
výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení
hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) |
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality - rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem. |