Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 27.11.2023 do 08.12.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu) Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Napíšeš adresu, blahopřání, pozvánku a dopis. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry) Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma) tvořivé činnosti s literárním textem Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) shoda přísudku s podmětem přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací) adresa, blahopřání, pozvánka, dopis tvořivé činnosti s literárním textem základní typografická pravidla práce s odstavci nadpisy, velikost písma Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Anglický jazyk Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti zájmů a každodenního života. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Slova, slovní spojení, krátké věty, s jejichž použitím sestaví pozdrav, dotaz či vzkaz, ve kterém sdělí konkrétní informace nebo se na ně zeptá (např. jak se má, co dělá, vlastní a umí, zda souhlasí či nesouhlasí) za použití základních zdvořilostních obratů (pozdrav, oslovení, poděkování, rozloučení) Slovní zásoba a jazykové prostředky, které se vztahují k osvojovaným tématům Multikulturní výchova - Lidské vztahy Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení
Matematika a její aplikace Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádíš písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluješ přirozená čísla, provádíš odhady a kontroluješ výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) dělení dvojciferným dělitelem zaokrouhlování na miliony, tisíce, sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
Člověk a jeho svět Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby) Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. (komunikuje prostřednictvím digitálních technologií) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Porovná způsob života a přírodu v naší vlasti i v jiných zemích. pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav Google Classroom jako nástroj odevzdávání úkolů. Odkaz na meet. Gmail obrázky, přílohy, odkazy, posílání velkých souborů. Google Meet - vytvoření vlastního Meetu, sdílení obrazovky časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin - průmyslová revoluce, vynálezy, rok 1848 mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách práce s mapou ČR, Evropy a světa způsoby života v ČR a Evropě rozdíly v přírodních podmínkách zemí Evropy DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – rodinné příběhy, zážitky a zkušenosti z Evropy a světa.
Kultura ducha a těla Při poslechu si všímáš změn v dynamice a tempu. (rozpozná v proudu znějící hudby některé z určitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové i zřetelné harmonické změny) Hraješ na rytmické nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní) Cvičíš podle povelů. (cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení) Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy) výrazové hudební prostředky (dynamika, takt, tempo) a jejich změny hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) cvičení, popisy, povely hra minibasketbalu výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení tvoření na vánoční trhy