Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora.
Uplatňuje zásady českého pravopisu. |
funkční styly
opakování skladba věty jednoduché, větné členy
F. Kafka; avantgardní umělecké směry
souhrn pravopisu |
opakovací test na funkční styly
rozbor věty jednoduché
opakovací test na koncovky přídavných jmen |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Vyhledávání informací v textu, který se týká zdravotnictví.
Zapojování do jednoduchého jasně strukturovaného rozhovoru z lékařského prostředí. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 3 A |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
La ropa. rozvoj slovní zásoby, gerundium a jeho tvorba a užití
práce s textem a zelenou učebnicí
Flamenco - fenomén tohoto tance. referát překlad textu |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu.
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností¨
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem
hledání řešení slovních úloh |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
- antisemitismus a rasismus
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
"porovnává a přiměřeně
hodnotí politické
a hospodářské poměry,
zvláštnosti a podobnosti
jednotlivých světadílů,
vybraných makroregionů
světa a vybraných
(modelových) států." |
komunismus, fašismus, nacismus
totalitní státy meziválečného období, genocidy 20. století
"příklady vývoje názoru na
význam zeměpisné polohy
státu, hlediska politiky
v celosvětových,
globálních souvislostech a
vztazích"
"politické a hospodářské
poměry (Evropa)" |
práce s PL, s videoukázkami, referáty spolužáků
karikatura a propaganda
Balkánský poloostrov |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
reflexe vokálního projevu |
|
Informační a komunikační technologie |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat, formáty dat |
|
Člověk a svět práce |
"objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství." |
"právní úprava, nástin
historie práva" |
|
Tělesná výchova |
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové,
kondiční formy cvičení |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová soustava.
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl |
|