Český jazyk a literatura |
Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu)
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií)
Napíšeš adresu, blahopřání, pozvánku a dopis. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry)
Zpracuješ text různými uměleckými způsoby. (volně reprodukuje text podle svých schopností)
Seznámíš se s literaturou různých časových období. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) |
shoda přísudku s podmětem - všechny rody
základní typografická pravidla
práce s odstavci
nadpisy, velikost písma
adresa, blahopřání
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
tvorba vlastního textu
dramatizace
vlastní výtvarný doprovod
referát
literatura v proměnách času |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
sestavování jednoduchých rozhovorů se spolužáky na zadané téma |
-rozpoznávání známých slov a slovních spojení (předměty, osoby, zvířata, činnosti, číselné či časové údaje) v krátkém textu s tématem z běžného života
-sestavování jednoduchých rozhovorů se spolužáky na zadané téma |
Mediální výchova - Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
Osobnostní a sociální výchova - Poznávání lidí |
Matematika a její aplikace |
Dělíš dvojciferným a jednociferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.) |
dělení dvojciferným a jednociferným číslem dělitelem
zaokrouhlování na miliony, tisíce, sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku |
|
Člověk a jeho svět |
Dokážeš přiměřeně zhodnotit své výsledky. (utváří své pozitivní sebehodnocení)
Dokáže se těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé.
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Porovná způsob života a přírodu v naší vlasti i v jiných zemích.
Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru)
Využíváš digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí) |
sebehodnocení
úspěch
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (19. století) - Josef II, průmyslová revoluce, vynálezy, parní stroj
státní svátky a významné dny - 17. listopadu
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou ČR, Evropy a světa
způsoby života v ČR a Evropě
rozdíly v přírodních podmínkách zemí Evropy
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
umimeto.org a jiné aplikace |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny.
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – rodinné příběhy, zážitky a zkušenosti z Evropy a světa. |
Kultura ducha a těla |
Při poslechu si všímáš změn v dynamice a tempu. (rozpozná v proudu znějící hudby některé z určitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové i zřetelné harmonické změny)
Cvičíš podle povelů. (cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení)
Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy) |
výrazové hudební prostředky (dynamika, takt, tempo) a jejich změny - koncert 10. 11.
cvičení, popisy, povely
hra minibasketbalu
výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení |
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality - rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem. |