Český jazyk a literatura |
uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
funkční slohové styly
Rolland, Steinbeck
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí |
opakování + následně test na ověření znalostí
Slohový útvar popisu
porozumění textu - práce v PS |
Anglický jazyk |
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce (textový, prezentace).
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Práce s prezentačním programem, textový dokument.
Vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Poskytování informací týkajících se běžných témat. . |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 2C, 2D, Culture |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně |
Mi deporte
La ropa - nová slovní zásoba |
shrnující test
Mé záliby aj.
me gusta, me encanta, odio, prefiero
tvorba vlastních materiálů
Flamenco - referát a práce s textem
opakování blízká budoucnost, budoucí čas |
Německý jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět" |
Dokončení tématu: Reisen und Ferien.
Nové téma: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige
Gramatika: Rozkazovací způsob, vedlejší věty s dass a weil. |
Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy.
Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru.
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. |
násobení a dělení lomených výrazů
množina všech bodů daných vlastností, Thaletova kružnice
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči |
|
Člověk a společnost |
rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
- antisemitismus a rasismus
respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
"porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států." |
podoba demokracie po první světové válce
vznik a dějiny Československa ( národnostní politika, společenské a politické změny, kulturní život)
komunismus, fašismus, nacismus
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi
"příklady vývoje názoru na
význam zeměpisné polohy
státu, hlediska politiky
v celosvětových,
globálních souvislostech a
vztazích"
"politické a hospodářské
poměry (Evropa)" |
svět po 1SV
formování nových států, vznik ČSR
medailonek TGM - dú
práce s různými zdroji - ověřování info
národnostní složení ČSR - práce s mapou a různými aplikacemi
shrnující test + opakování důležitých dat
Legie - návštěva Legiovlaku
PT: Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana
referáty
Jihovýchodní Evropa - Balkán |
Estetická výchova |
orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• poslech a reflexe
• kompozice hudební skladby
• sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení.
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. |
zabezpečení počítače, antivir, firewall,
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva |
|
Tělesná výchova |
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové |
|
Člověk a svět práce |
posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy.
prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR
"tvorba životopisu
• příprava na pracovní
pohovor
• styly odstavců - textový
editor" |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - svalová.
v praxi významné uhlovodíky - alkany
v praxi významné uhlovodíky s vícenásobnými vazbami |
|