Český jazyk a literatura |
Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu)
Napíšeš omluvenku, zprávu, oznámení, vzkaz a inzerát. (Píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry.)
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Položíš vhodnou otázku. (zvládá položit vhodnou otázku) |
shoda přísudku s podmětem - rod střední a ženský
omluvenka, oznámení, inzerát
základní typografická pravidla
práce s odstavci
nadpisy, velikost písma
zážitkové čtení
vhodné formulování otázky |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. |
Anglický jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a pečlivou výslovností. |
tvorba otázek a odpovědí v jednoduché konverzaci, která se týká rodiny, přátel a spolužáků, volnočasových aktivit a dalších témat, otázky při neporozumění
porozumění smyslu jednoduchých vět vztahujících se k osvojovaným tématům v projevu, který je pronášen pomalu a zřetelně |
Multikulturní výchova Kulturní diference
Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení |
Matematika a její aplikace |
Sestrojíš rovnoběžky. (sestrojí rovnoběžky)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Dělíš dvojciferným dělitelem (provádíš písemné početní operace v oboru přirozených čísel) |
Rovnoběžky a jejich sestrojení.
Slovní úlohy řešené více početními operacemi.
Rozvinutý zápis čísel v desítkové soustavě.
Dělení dvojciferným dělitelem. |
|
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik)
Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Využíváš digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí)
Dokážeš přiměřeně zhodnotit své výsledky. (utváří své pozitivní sebehodnocení) |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (16. - 18. století) - Marie Terezie
způsob života a hmotná kultura ve středověku, novověku
státní svátky a významné dny - 28. října
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou ČR, Evropy a světa
umimeto.org a jiné aplikace
sebehodnocení |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky)
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby |
Kultura ducha a těla |
V hudbě rozpoznáš rytmus a pohyb melodie. (rozpozná v proudu znějící hudby některé z určitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové i zřetelné harmonické změny)
Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Upozorní samostatně na činnost (prostředí), které jsou v rozporu s jeho oslabením.
Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti)
Pozoruješ a zhodnotíš pohybové činnosti spolužáků. (jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka)
Vytváříš prostorové objekty. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v objemovém vyjádření modelování a skulpturální postup) |
výrazové hudební prostředky (rytmus, melodie a její pohyb - vzestupná a sestupná)
gymnastická průprava
(akrobacie s využitím trampolíny, kotoul vpřed, kotoul letmo)
cvičení na hudbu
znalost svého aktuálního zdravotního stavu
kontraindikační cviky
význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu)
pozorování pohybových činností spolužáků
objemové výtvarné vyjádření – plastika a skulptura |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu. |