Český jazyk a literatura |
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, Vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a souvětí. |
• konfrontace informačních zdrojů, média – kniha, TV, rádio, internet, tisk
- Saint Exupéry, Rolland (ztracená generace)
- rozbor věty a souvětí; opakování + složitější souvětí |
práce se sdělením
výklad a výtah
mediální sdělení - příprava na Olympiádu mediální gramotnosti
opakovací testík - vyjmenovaná slova
- práce s ukázkovými přijímacími testy |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 2 C, 2D |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci PT: Multikulturní výchova |
Mis amigos, El viaje, El deporte
texty o Gaudím |
rozšiřování slovní zásoby
překladová cvičení
výroba posteru ke Dni jazyků
PT: Multikulturní výchova |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě
"• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům" |
Téma: Ferien und Reisen
Gramatika: Rozkazovací způsob. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice.
Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti
základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla
čočky (spojka, rozptylka) |
|
Člověk a společnost |
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
uvede příklady možných souvislostí
globálních a lokálních
problémů. |
první světová válka, průběh, bitvy, dopady na společnost
xenofobie, tolerance |
referáty, práce s karikaturou, práce s textem
španělská chřipka
důsledky 1SV, práce s mapou a aplikací HistoryLab , opakovací test
aktuální dění - Izrael, Slovensko
PT: Výchova demokratického občana |
Estetická výchova |
Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období.
Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Poslech a reflexe hudby, hudba v proměnách času, kompozice hudební skladby
Sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. zabezpečení počítače, antivir, firewall, |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
průpravná cvičení s volejbalovým a basketbalovým míčem, doplňkové sporty |
PT: osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kooperace, kompetice |
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin.
stavba, funkce a význam orgánů - svalová soustava |
|