Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
základní větné členy, shoda podmětu s přísudkem, správný slovosled, vývoj literatury (starověk) |
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovoných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu |
PT: Výchova demokratického občana - objevujeme Evropu a svět
Rozdíl mezi tykáním a vykáním, jejich užívání v současnosti a odchylky v jazyce napříč kontinenty. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
• rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu
• verbální reakce na otázky
• odpovídání a poskytování konkrétních informací
• vyžádání konkrétních informací |
Pozdravy, oslovení a základní fráze - procvičování.
Trénování výslovnosti - jazykolamy.
Osobní zájmena a vysvětlení principu časování pravidelných sloves.
Podstatná jména v 1. pádu.
Téma: Ich und meine Familie. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
Uvede příklady jevů dokazující, že se částice stále pohybují |
Lineární rovnice se závorkami
Slovní úlohy
Brownův pohyb |
Ve čtvrtek 12.10. logická olympiáda |
Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa.
Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru. |
- Velká Morava, příchod Cyrila a Metoděje
- rozvojové jádro a periferie
- možnosti změny člověka |
(PT: Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace – regulace vlastního jednání a prožívání.) |
Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb.
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu
změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
Algoritmizace a programování |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) |
|
Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
model letadýlka ZLIN Z-226 |
|
Člověk a příroda |
Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
stavba a funkce těla, orgánových soustav -obojživelníci.
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - obojživelníci, plazi. |
|