Český jazyk a literatura |
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií).
Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu)
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) |
základní typografická pravidla
práce s odstavci
nadpisy, velikost písma
shoda přísudku s podmětem
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
(posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...) |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. |
Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email)
Kahoot Aktivní využívání aplikace |
Osobnostní a sociální výchova
Sebepoznání a sebepojetí
Kooperace a kompetice |
Matematika a její aplikace |
Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Sestrojíš rovnoběžky. (sestrojí rovnoběžky)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
Dělení jednociferným číslem
Rozvinutý zápis čísel v desítkové soustavě.
Rovnoběžky a jejich sestrojení.
Slovní úlohy řešené více početními operacemi. |
|
Člověk a jeho svět |
Vysvětlíš souvislost pohybů Země se střídáním dne, noci a ročních období. (vysvětlí na základě elementárních poznatků o Zemi jako součásti Vesmíru souvislost s rozdělením času a střídáním ročních období)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru)
Poskytneš první pomoc. (rozpozná život ohrožující zranění, ošetří drobná poranění a zajistí lékařskou pomoc)
Identifikuje základní city.
Navrhneš způsoby konkrétní pomoci. (Na základě empatického vnímání přemýšlí nad konkrétní pomocí.)
Dokážeš přiměřeně zhodnotit své výsledky. (utváří své pozitivní sebehodnocení)
Vyjádří na základě vlastních zkušeností základní vztahy mezi lidmi. |
pohyby Země, střídání dne, noci, ročních období, uzavření tématu testem
J. A. Komenský, Marie Terezie
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
poskytnutí první pomoci (prakticky), prevence úrazů, nemoc, drobné úrazy a poranění
základní lidské city
empatie a pomoc
sebehodnocení
soužití lidí, mezilidské vztahy |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky).
Osobnostní a sociální výchova, Seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly, sebeovládání.
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - poznávání lidí. |
Kultura ducha a těla |
Poskytneš první pomoc při úrazu. (poskytne první pomoc při úrazu)
Víš, jak se zachovat v případě úrazu spolužáka. (adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka)
Upozorní samostatně na činnost (prostředí), které jsou v rozporu s jeho oslabením.
Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Při pohybových činnostech rozvíjíš svou rychlost, sílu a obratnost. (doplňkové sporty) (projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své zdatnosti)
Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) |
první pomoc při možných lehkých úrazech v rámci prováděných činností
bezpečnost při pohybových činnostech
nejčastější úrazy a jak se při nich zachovat
znalost svého aktuálního zdravotního stavu
kontraindikační cviky
gymnastická průprava
(akrobacie s využitím trampolíny, kotoul vpřed, kotoul letmo)
cvičení na hudbu
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti (rychlost, síla, obratnost)
doplňkové sporty - plavání |
|
Volitelné předměty |
|
čtení a práce s textem |
|