Český jazyk a literatura |
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality – různé typy sdělení, vztah med. sdělení a soc. zkušenosti, identifikace spol. významných hodnot v textu, mediovaná sdělení, opakované užívání prostředků.
- ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v světové literatuře v období předválečném a meziválečném.
- využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a souvětí.
Uplatňuje zásady českého pravopisu. |
práce s textem, manipulace, fake news, hoax
výtah a výklad - slohové útvary a postupy
ztracená generace, literární druhy a žánry
větné členy, graf věty jednoduché - opakování vč. doplňku; graf souvětí, druhy VV
souhrnné procvičování pravopisu |
- příprava na Olympiádu mediální gramotnosti - opakování z loňského roku, samostatná práce
-výklad - práce s textem a titulkem, vlastní text |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu).
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 2A, 2B |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
pohyb po městě ,opakování slovní zásoby formou hry
Jak se zeptat, když dobře nerozumíte, orientace ve městě, významná místa španělsky mluvících zemí (práce s textem). |
Německý jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Opakování učiva 7. a 8. ročníku.
Procvičování gramatiky pomocí online cvičení. |
Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh.
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. |
podmínky řešitelnosti
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti
odraz světla
základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla |
|
Člověk a společnost |
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
- mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy
(PT: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - zpravodajství a reklama.)
vyjádří svůj názor na současné problémy a aktuální situace |
první světová válka, příčiny, fronty, účastníci
příprava na Mediální olympiádu |
samostatná práce dle zadání, práce s textem, interpretace uměleckého textu, deníky, referáty
Slovensko a volby |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
frotáž, grafika |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová a volejbalová průpravná cvičení,
doplňkové sporty |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová |
|