Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. |
základní větné členy, vývoj literatury (starověk a antika), sloh - popis |
|
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět, porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovoných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu |
Opakování: rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, množné číslo. Španělsko a španělsky hovořící země, jazyky ve Španělsku, změny ve výslovnosti s ohledem na vývoj jazyka. Osobní zájmena, sloveso SER, jak pozdravit, jak se představit, jak poprosit a poděkovat. Rozdíl mezi tykáním a vykáním, jejich užívání v současnosti a odchylky v jazyce napříč kontinenty.
Nově: přechylování, zápor u sloves, číslovky 0-20, otázka, quién, qué, dónde.... |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Výchova demokratického občana – Objevujeme Evropu a svět. |
• rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu
• verbální reakce na otázky
• odpovídání a poskytování konkrétních informací
• vyžádání konkrétních informací" |
Německá výslovnost a pravopis.
Pozdravy, oslovení a základní fráze.
Osobní zájmena a podstatná jména v 1. pádu.
Sloveso "sein".
Téma: Ich und meine Familie. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice |
Řešení lineárních rovnic
zkouška rovnice
slovní úlohy řešené rovnicí |
|
Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. |
• Sámova říše, Velká Morava
• možnosti změny člověka |
(PT: Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace – regulace vlastního jednání a prožívání.) |
Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů (výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost) - PT: Multikulturní výchova, multikulturalita – odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur.
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
most (kresba) - volba následné výtvarné techniky
zpěv vybraných písní |
|
Informační a komunikační technologie |
Vybere z více možností vhodný algoritmus pro řešený problém, svůj výběr zdůvodní.
Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen. |
• algoritmy v běžném životě
• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - basketbalová průprava.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - průpravná cvičení v přehazované. |
průpravné a míčové hry (basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) |
|
Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model.
Vyhýbá se rizikům v hospodaře s penězi. |
tvorba modelů z různých materiálů
rizika hospodaření |
|
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - ryby
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - ryby
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů - ryby
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí - ryby |
|