Český jazyk a literatura |
Zpracuješ text různými uměleckými způsoby. (volně reprodukuje text podle svých schopností)
Ovládáš pravidla telefonování. (vede správně telefonický rozhovor, zanechá vzkaz na záznamníku)
Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Zvládneš mluvit spisovně. (rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace) |
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu
tvorba vlastního textu
dramatizace
vlastní výtvarný doprovod
referát
telefonování
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce
zážitkové čtení
spisovná a nespisovná výslovnost - prezentace, rétorické cvičení |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč zvuků a slov, dovednosti pro verbální sdělování.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. |
Anglický jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se probíraných témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Slova, slovní spojení, krátké věty, s jejichž použitím sestaví pozdrav, dotaz či vzkaz, ve kterém sdělí konkrétní informace nebo se na ně zeptá (např. jak se má, co dělá, vlastní a umí, zda souhlasí či nesouhlasí) za použití základních zdvořilostních obratů (pozdrav, oslovení, rozloučení, poděkování). Otázky při neporozumění. |
Průřezové téma: Environmentální výchova – lidské aktivity a problémy životního prostředí. |
Matematika a její aplikace |
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Graficky sčítáš a odčítáš úsečky, určíš obvod mnohoúhelníku. (sčítá a odčítá graficky úsečky; určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran)
Vyhledáváš, sbíráš a třídíš data. (vyhledává, sbírá a třídí data) |
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi - zápis, výpočty ve tvaru rovnice
grafické sčítání a odčítání úseček sčítání částí lomené čáry obvod mnohoúhelníku
vyhledávání, sběr a třídění dat |
|
Člověk a jeho svět |
Objasníš historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického)
Založíš jednoduchý pokus. (založí jednoduchý pokus, naplánuje a zdůvodní postup, vyhodnotí a vysvětlí výsledky pokusu)
Uplatňuješ ohleduplné chování k druhému pohlaví. (uplatňuje ohleduplné chování k druhému pohlaví a orientuje se v bezpečných způsobech sexuálního chování mezi chlapci a děvčaty v daném věku)
Uvědomuješ si své schopnosti a silné stránky. (si uvědomuje své schopnosti a silné stránky)
Dokážeš přiměřeně zhodnotit své výsledky. (utváří své pozitivní sebehodnocení)
Dokážeš se těšit z radosti a úspěchu jiných. (se dokáže těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé)
Vyjadřuješ účast na radosti i bolesti druhých. (vyjadřuje účast na radosti i bolesti druhých)
Podílíš se na vytváření přátelské atmosféry ve třídě. (jednoduchými skutky realizuje tvořivost v mezilidských vztazích, především v rodině a v kolektivu třídy)
Snažíš se rozvíjet kamarádské vztahy se spolužáky. (iniciativně vstupuje do vztahů s vrstevníky) |
státní svátky a významné dny - 5. a 6. července
kraj Středočeský a Praha, zakončení ročníkového projektu
jednoduchý pokus - založení, stanovení postupu práce, výstupy
základy sexuální výchovy, partnerství, rodičovství - rodina a partnerství, biologické a psychické změny v dospívání
sebeuvědomění
sebehodnocení
úspěch
účast
aktivní vytváření vztahů
kamarádství |
Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek) |
Kultura ducha a těla |
Při práci se stavebnicemi používáš vhodné nářadí. (při práci se stavebnicemi provádí jednoduchou montáž a demontáž)
Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti)
Hraješ na různé nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k doprovodné hře)
Při výtvarném tvoření se snažíš zachytit linie, tvary, objemy, a kontrasty. (při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky výtvarného vyjádření, porovnává je na základě vztahů (světlostní poměry, barevné kontrasty, proporční vztahy a jiné)
Ovládáš pohybové dovednosti pro basketbal a vybíjenou. Zvládáš gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Využíváš digitální technologie pro grafické ztvárnění svého záměru |
používání jednoduchého nářadí a spojovacích prvků stavebnic
pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti
(dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena
dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry
hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické)
prvky vizuálně obrazného vyjádření - linie, tvary, objemy, světelné a barevné kvality, textury - jejich jednoduché vztahy (podobnost, kontrast, rytmus), jejich kombinace a proměny v ploše, objemu a prostoru.
basketbalová průprava
(dribling, hod obouruč trčením, přihrávka obouruč o zem, chytání míče)
průprava a hra vybíjené
(hod jednoruč horem volejbalovým míčem, chytání míče)
gymnastická průprava
(přeskok švihadla, kotoul vpřed, kolébka vzad, výskok na švédskou bednu do dřepu, nácvik výskoku za pomoci gymnastického můstku, rovnovážné polohy na zemi a lavičce)
cvičení na hudbu, atletická průprava (rychlý běh, skok do dálky, skok do výšky, hod míčkem)
doplňkové sporty
malování myší, dotykem, ... (různé druhy čar, vyplňování barvou), gumování; používání/malování předdefinovaných geometrických tvarů, vkládání textů; vkládání obrázků; práce s obrazem - změna velikosti, překlápění a zrcadlení; volba barev; kopírování |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby |