Český jazyk a literatura |
Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 70. a 80. let 20. století |
|
literárně-historické souvislosti; zásadní události v kulturním dění 50.-70. let
Kundera, Topol, Wernisch, atd. - ukázky textů |
Anglický jazyk |
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce (textový, prezentace) .
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Práce s prezentačním programem, textový dokument.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. . |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 5. |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
-rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
- porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace.
Opakující a shrnující témata - rozhovory, práce s textem. |
Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy |
Množné číslo podstatných jmen.
Skloňování přídavných jmen.
Témata: Zukunft, Träume und Wünsche, Traumberuf, Meine Pläne.
Test shrnující látku druhého pololetí. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí.
Objasní (kvalitativně) pomocí poznatků o gravitačních silách pohyb planet kolem Slunce a měsíců planet. |
trénování prostorové představivost a zobrazení těles
pohyb planet a vesmírných těles |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce.
Posoudí postavení rozvojových zemí.
Uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států.
Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství.
Rozhoduje se uvážlivě a vhodně v každodenních situacích.
Nevyhýbá se řešení osobních problémů.
Aplikuje postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy. |
Svět po druhé světové válce.
Rozpad koloniálního systému, rozvojové země.
Rada Evropy, NATO, OSN, OECD.
Zahraniční vazby České republiky. |
60. a 70. léta v Československu.
Studená válka. |
Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
malba na plátno |
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií,
aplikace nabytých dovedností,
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
volejbal, florbal, bumbac ball, doplňkové sporty
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem.
Osobností a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a svět práce |
Světové organizace |
OSN, NATO, UNICEF |
|
Člověk a příroda |
Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě.
Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe. |
podstata dědičnosti, přenos genetické informace
hořlavé látky - třídy hořlavých látek |
|