Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemném uprojevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. - úvaha
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (odhalování stylistických nedokonalostí; znaky textů různých funkčních stylů). PT: Mediální výchova, tvorba mediálních sdělení, práce v realizačním týmu.
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. (PT: mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálního sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě, rozlišování zábavních prvků ve sdělení, hodnotící prvky ve sdělení, rozdíly mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení, identifikování základních orientačních prvků v textu) |
Úvaha - tvorba vlastního textu; básně s anaforou
Práce s videopřednáškou - RQ (hoax, sociální sítě, zdrojování, AI, argumenty, protiargumenty)
Tvorba charakteristiky postavy dle zadaných indicií |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět.
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Dokončení 4. lekce |
Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace.
Minulý čas složený. |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Minulý čas sloves- perfektum pravidelných a vybraných nepravidelných sloves.
Zvratná slovesa.
Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport, Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum.
Procvičování formou Kahoot!, learningapps.org, umimenemecky.cz.
Práce s textem německy píšících autorů.
Shrnující test - minulý čas.
Sebehodnocení v rámci uplynulého pololetí. |
Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině.
Určí vlastnosti polovodiče. |
volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace
vlastnosti polovodiče |
v období od 3.4. do 13.4. bude možnost individuálních postupů |
Člověk a společnost |
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků.
Uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou tyto informace shromažďovány.
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování.
Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
Antisemitismus a rasismus.
PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)
Dějiny Československa.
Svět po druhé světové
válce.
Práva a povinnosti občana EU.
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané – fungování Evropské unie.
Ekologické a environmentální problémy lidstva. |
Heydrichiáda. Vypálení obcí Lidice a Ležáky.
11.4. návštěva Památníku heydrichiády.
Zločiny proti lidskosti - holocaust, šoa, genocida, koncentrační a vyhlazovací tábory, transporty, konečné řešení židovské otázky.
Válka v Evropě v letech 1944-45, válka Tichomoří, válka v Africe.
Závěr 2.SV a její důsledky.
Shrnující test - druhá část 2.SV.
Práce s časovou osou.
Sebehodnocení v rámci uplynulého pololetí. |
Estetická výchova |
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
Rozpozná některé z tanců různých stylových období. |
reflexe slyšené hudby
hudba a tanec v průběhu staletí |
|
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií,
aplikace nabytých dovedností,
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
atletika
kondiční formy cvičení, úpolová cvičení
moderní gymnastika |
Londýnská laťka |
Člověk a svět práce |
Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
produkty finančního trhu pro investování0626 |
|
Člověk a příroda |
Dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
základní složky stravy, energetická hodnota
stavba, funkce a význam orgánů - vylučovací soustava |
|