Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 03.04.2023 do 21.04.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura zvládne popsat slohové útvary vyprávění porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování využívá textový editor a prezentační programy, s nimiž dokáže pracovat v bodech, které rozvine dále vyprávění, drama, tragédie, film prezentační činnost
Anglický jazyk Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. • Kahoot - tvorba obtížnějších kvízů • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Téma: Jídlo a stravování; počitatelnost podstatných jmen; psaní receptu; použití how much/many; konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci. Reálie Velké Británie. Závěr lekce 4 v učebnici.
Matematicko fyzikální základ Provádí početní operace v oboru racionálních čísel Určuje velikost úhlu měřeím a výpočtem Správně zapojí elektrický obvod Zlomky porovnávání, výpočet části, sčítání, odečítání úhly střídavé a souhlasné domácí projekt - elektrický model.
Svět přírody Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub, význam hub
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. (linie, tvary, barevné kvality, objemy) uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. míchání barev, práce s tuší výroba aquaduktu
Informatika po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen. rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení. navrhne různé algoritmy pro řešení problému. v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. "• různá ztvárnění algoritmů • identifikace problému "• objekty a komunikace mezi nimi • události, vstupy • Podmínky "• vytvoření programu • opakování • podprogramy "
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. sportovní gymnastika-prostná atletika-skok vysoký vybíjená a její různé obměny, ringo, ringet
Člověk a svět práce řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; výroba dřevěného ozubeného kola;