| Český jazyk a literatura |
zvládne popsat slohové útvary vyprávění
porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování
využívá textový editor a prezentační programy, s nimiž dokáže pracovat v bodech, které rozvine dále |
vyprávění, drama, tragédie, film
prezentační činnost |
|
| Anglický jazyk |
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
• Kahoot - tvorba obtížnějších kvízů
• porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Téma: Jídlo a stravování; počitatelnost podstatných jmen; psaní receptu; použití how much/many; konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci. Reálie Velké Británie.
Závěr lekce 4 v učebnici. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Určuje velikost úhlu měřeím a výpočtem
Správně zapojí elektrický obvod |
Zlomky porovnávání, výpočet části, sčítání, odečítání
úhly střídavé a souhlasné
domácí projekt - elektrický model. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků.
Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami
členění z hlediska výživy hub, význam hub |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
(linie, tvary, barevné kvality, objemy)
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
míchání barev, práce s tuší
výroba aquaduktu |
| Informatika |
po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení.
navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
"• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
"• objekty a komunikace mezi nimi
• události, vstupy
• Podmínky
"• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy
" |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
sportovní gymnastika-prostná
atletika-skok vysoký
vybíjená a její různé obměny, ringo, ringet |
|
| Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; |
výroba dřevěného ozubeného kola; |