Český jazyk a literatura |
určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu.
na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.
Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. |
číslovky, skloňování (např. s dvěma lavicem) - úvod, do daného textu zařadí zadané doplnění na vhodné místo, vyprávění, přídavná jména
(měkká, tvrdá a přivlastňovací), stupňování přídavných jmen, pražský - pražští, |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita – cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
vhodná reakce při vedení rozhovoru |
Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení
Osobnostní a sociální výchova Mezilidské vztahy |
Matematika a její aplikace |
Řešíš nestandardní slovní úlohy. Narýsuješ trojúhelník. Přečteš a vyznačíš desetinné číslo na číselné ose. |
řešení nestandardních slovních úloh
číselné a obrázkové řady
magické čtverce
prostorová představivost, rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku
rýsování pomocí kružnic, desetinná čísla v řádu desetin a setin |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání –řešení problémů |
Člověk a jeho svět |
Pracuješ s mapou světa a Evropy. Orientuješ se v historii českého státu.
Komunikuješ přes e-mailovou schránku, Google Classroom a používáš kalendář. Dokážeš rozpoznat opakující se vzory, používáš opakování a předpřipravené podprogramy. |
čtení z map, časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin - počátky první světové války, práce s adresářem emailu, Meet, kalendář, Classroom
Instant messaging komunikace , opakování situací, tvorba jednoduchých podprogramů |
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějiny, DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby. algoritmizace a programování - Scratch |
Kultura ducha a těla |
reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie.
Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly.
Reaguješ na domluvené pokyny při sportování.
respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví
Jednoduše zhodnotíš kvalitu pohybové činnosti spolužáka |
taktování, práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu), komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály). respekt, pozorování pohybových činností spolužáků - práce s chybou |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace – řeč těla, zvuků a slov. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy, Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy |