Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Samostatně a smysluplně se zapojuje do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu.
Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát.
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí |
romantismus, a realismus; Erben, Němcová, Borovský
zhodnocení slohové práce
Diskuse o lit. dílech.
Prezentace referátů
Procvičování syntaxe, interpunkce v souvětí |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. - vlastní text na základě účtenky, práce ve dvojici, vzájemné čtení
- kahoot na cizí slova
řazení textu |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost
Ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce |
-vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou
-práce s textovým dokumentem |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení |
Mi casa
Mis vacaciones |
- rozšíření slovní zásoby
- reakce na otázky, práce na posteru ohledně vybraných zemí |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
• (a + b)2
• (a - b)2
• a2 - b2
• vytýkání před závorku
• válec, koule, jehlan, kužel
Uzavření tématu zvuk |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla
rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu.
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
rok 1848 - jaro národů
průmyslová revoluce
kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
vlastenectví a nacionalismus
ekologické a environmentální problémy lidstva |
práce ve skupině, práce s různými zdroji informací
romantismus - shrnutí, Evžen Oněgin - poslech textu - psaní dopisu tuší
opakovací shrnutí
návštěva dokumentu - Sloní matka v rámci festivalu Jeden svět , diskuse
Dějepis + pilotáž další lekce, třída 8.C (zapojená do projektu)
témata dle referátů viz GC |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Výběr a využití výtv. techniky s ohledem na záměr a výsledný efekt výtvarného vyjádření - přechod ročních období. |
|
Informační a komunikační technologie |
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Atletika.
Doplňkové sporty.
Historie a současnost sportu. Olympijské hry. |
Individuální rozcvičení, strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny.
Pravidla osvojovaných pohybových činností. |
Člověk a svět práce |
uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice).
uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
• produkty finančního trhu pro investování
• produkty finančního trhu pro získání prostředků |
problematika půjček, dluhové pasti, obchodu s chudobou apod. |
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek.
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek.
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů
krystalizace
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin
vlastnosti a použití vybraných prvků |
|