Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 20.03.2023 do 31.03.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Samostatně a smysluplně se zapojuje do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát. skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí romantismus, a realismus; Erben, Němcová, Borovský zhodnocení slohové práce Diskuse o lit. dílech. Prezentace referátů Procvičování syntaxe, interpunkce v souvětí Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. - vlastní text na základě účtenky, práce ve dvojici, vzájemné čtení - kahoot na cizí slova řazení textu
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost Ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce -vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou -práce s textovým dokumentem Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků
Španělský jazyk rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení Mi casa Mis vacaciones - rozšíření slovní zásoby - reakce na otázky, práce na posteru ohledně vybraných zemí
Matematicko fyzikální základ Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku • (a + b)2 • (a - b)2 • a2 - b2 • vytýkání před závorku • válec, koule, jehlan, kužel Uzavření tématu zvuk
Člověk a společnost charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. rok 1848 - jaro národů průmyslová revoluce kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy vlastenectví a nacionalismus ekologické a environmentální problémy lidstva práce ve skupině, práce s různými zdroji informací romantismus - shrnutí, Evžen Oněgin - poslech textu - psaní dopisu tuší opakovací shrnutí návštěva dokumentu - Sloní matka v rámci festivalu Jeden svět , diskuse Dějepis + pilotáž další lekce, třída 8.C (zapojená do projektu) témata dle referátů viz GC
Estetická výchova Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Výběr a využití výtv. techniky s ohledem na záměr a výsledný efekt výtvarného vyjádření - přechod ročních období.
Informační a komunikační technologie v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. používá opakování, větvení programu a proměnné. • sestavení programu a oživení Micro:bitu • ovládání LED displeje • orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech. Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Atletika. Doplňkové sporty. Historie a současnost sportu. Olympijské hry. Individuální rozcvičení, strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny. Pravidla osvojovaných pohybových činností.
Člověk a svět práce uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). • produkty finančního trhu pro investování • produkty finančního trhu pro získání prostředků problematika půjček, dluhové pasti, obchodu s chudobou apod.
Člověk a příroda Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin vlastnosti a použití vybraných prvků