Český jazyk a literatura |
reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta.
určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu.
rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku.
rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů. |
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce
přídavná jména
(měkká, tvrdá a přivlastňovací), stupňování přídavných jmen, n - nn
literatura umělecká a věcná, literatura v proměnách času
shoda přísudku s podmětem |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení schopností zapamatování.
včetně procvičování "pražský"/"pražští"
předpona s, z a vz
čárky ve větě (oslovení, několikanásobný větný člen) |
Anglický jazyk |
Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
-vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu
-Kahoot : Tvorba vlastního Kahootu |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá
Mediální výchova Tvorba mediálního sdělení |
Matematika a její aplikace |
řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky.
narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.
porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel. |
řešení nestandardních slovních úloh, číselné a obrázkové řady, magické čtverce, prostorová představivost
rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku
rýsování pomocí kružnic
porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem
dělení dvojciferným dělitelem |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání –řešení problémů, úlohy s antisignálem, odhady výsledků a jejich reálnost |
Člověk a jeho svět |
rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.
vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí.
v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi
porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy. |
Národní obrození
práce s mapou Evropy
podnebné pásy
skupiny objektů a vztahy mezi nimi, příklady systémů v přírodě a škole, rozšířené funkce Gmail (štítky, skrytá adresa, hvězdičky)
třídění organismů do skupin |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějiny
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. |
Kultura ducha a těla |
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky.
Zvládáš atletickou průpravu a přehazovanou.
Zvládáš techniku speciálních cvičení.
Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry.
Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. |
pohybové testy, měření výkonů, měřidla
průprava a hra přehazované
(hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče)
atletická průprava , (skok do dálky, hod míčkem)
význam speciálních cvičení, základní technika speciálních cvičení
hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace
výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení |
skok z místa do dálky, přeskoky švihadla,
zdravotní TV
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality – rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem. |