Český jazyk a literatura |
Zvládá pravidla české skladby.
Používá správné tvary slov v písemném projevu.
V mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. |
vedlejší věty podmětná a předmětná
psaní předpon roz-, bez-, vz-, nad-, před-, pod-, nej-, ne-
mimika, gesta |
|
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
- popis plánů do budoucna
- promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči.
Poznámka: Oddíl 1B, 1C |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
předložky
téma Animales |
užití předložek ve větách - procvičování, slovesa ser a estar a jejich užití, slovesa 1. a 2. třídy a tvorba vět
- nová slovní zásoba |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení
• používání základních zdvořilostních obratů
• poskytnutí konkrétních informací
• porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Časování vybraných nepravidelných sloves.
Časové předložky "um, am, im".
Témata: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage. |
Matematicko fyzikální základ |
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici;
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti; |
Tření, jednoduché stroje, moment síly
Graf nepřímé a přímé úměrnosti, trojčlenka |
|
Svět přírody |
vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (bezobratlí)
bezobratlí |
|
Člověk a společnost |
objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsbuské monarchie
objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války
porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků
využívá GIS pro získávání informací |
český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku
třicetiletá válka
světové hospodářství |
|
Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
gotické okno |
Informační a komunikační technologie |
poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače.
vymezí problém a určí jaké informace bude potřebovat k jeho řešení |
standardní chybové hlášení počítače a periferií
identifikace problému |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Volejbalová průprava, přehazovaná.
Kondiční cvičení, gymnastická a rytmická cvičení.
Doplňkové sporty. |
|
Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. |
bankovnictví |
|