Český jazyk a literatura |
Čteš s porozuměním.
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Víš, jak tělo, mimika a gesta působí v komunikaci. (reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace) |
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
(posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...)
slovní druhy a jejich třídění
podstatná jména
(pád, číslo, rod, vzor)
slovesa
(osoba, číslo, způsob, čas)
tvary slov
postoj těla, mimika, gesta, oční kontakt, podání ruky |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. |
Anglický jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a známých slov o sobě, rodině, o svém životě a tom, co ho/ji baví. |
Vhodná reakce při vedení rozhovoru, sestavování jednoduchých rozhovorů se spolužáky na zadané téma. Psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email). |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova. |
Matematika a její aplikace |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Vyznačíš záporné číslo na číselné ose. (porozumí významu znaku „-„ pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí na číselné ose) |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 1 000 000
celá čísla, celá záporná čísla a jejich znázornění |
|
Člověk a jeho svět |
Pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. (objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody)
Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy)
Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů)
Orientuješ se v čase. (pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a mezi jevy)
Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického)
Dokážeš se těšit z radosti a úspěchu jiných. (se dokáže těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé)
Vyjadřuješ účast na radosti i bolesti druhých. (vyjadřuje účast na radosti i bolesti druhých)
Podílíš se na vytváření přátelské atmosféry ve třídě. (jednoduchými skutky realizuje tvořivost v mezilidských vztazích, především v rodině a v kolektivu třídy)
Snažíš se rozvíjet kamarádské vztahy se spolužáky. (iniciativně vstupuje do vztahů s vrstevníky) |
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
časová osa historie českého státu - Jan Lucemburský
živá a neživá příroda
třídění organismů do skupin
přírodní společenstva - les, louka, rybník
orientace v čase a časový řád
regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR - příroda Krkonoš, Královehradecký kraj
úspěch
účast
aktivní vytváření vztahů
kamarádství |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT
Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky)
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů.
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů.
Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek) |
Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti)
Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti)
Doplňkové sporty.
Při sportování respektuješ opačné pohlaví. (respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví) |
pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti
(dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena
dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry
lyžování, snowboardování, běžkování
komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály) - aktivity zaměřené na Londýnskou laťku
respekt |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy. |