Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 4. ročník od 27.02.2023 do 10.03.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš s porozuměním. Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Víš, jak tělo, mimika a gesta působí v komunikaci. (reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace) uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků tiché čtení s porozuměním práce s textem (posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...) slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor) slovesa (osoba, číslo, způsob, čas) tvary slov postoj těla, mimika, gesta, oční kontakt, podání ruky Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Anglický jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a známých slov o sobě, rodině, o svém životě a tom, co ho/ji baví. Vhodná reakce při vedení rozhovoru, sestavování jednoduchých rozhovorů se spolužáky na zadané téma. Psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email). Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova.
Matematika a její aplikace Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Vyznačíš záporné číslo na číselné ose. (porozumí významu znaku „-„ pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí na číselné ose) sčítání a odčítání v oboru 0 - 1 000 000 celá čísla, celá záporná čísla a jejich znázornění
Člověk a jeho svět Pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. (objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody) Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy) Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů) Orientuješ se v čase. (pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a mezi jevy) Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického) Dokážeš se těšit z radosti a úspěchu jiných. (se dokáže těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé) Vyjadřuješ účast na radosti i bolesti druhých. (vyjadřuje účast na radosti i bolesti druhých) Podílíš se na vytváření přátelské atmosféry ve třídě. (jednoduchými skutky realizuje tvořivost v mezilidských vztazích, především v rodině a v kolektivu třídy) Snažíš se rozvíjet kamarádské vztahy se spolužáky. (iniciativně vstupuje do vztahů s vrstevníky) základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem časová osa historie českého státu - Jan Lucemburský živá a neživá příroda třídění organismů do skupin přírodní společenstva - les, louka, rybník orientace v čase a časový řád regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR - příroda Krkonoš, Královehradecký kraj úspěch účast aktivní vytváření vztahů kamarádství Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek)
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti) Doplňkové sporty. Při sportování respektuješ opačné pohlaví. (respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví) pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry lyžování, snowboardování, běžkování komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály) - aktivity zaměřené na Londýnskou laťku respekt Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy.