Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 4. ročník od 13.02.2023 do 24.02.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Zpracuješ text různými uměleckými způsoby. (volně reprodukuje text podle svých schopností) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu tvorba vlastního textu dramatizace vlastní výtvarný doprovod referát zážitkové čtení slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor - rod mužský) slovesa (osoba, číslo, čas) tvary slov koncovky ohebných slov druhy a žánry dětské literatury příběh s dětským hrdinou Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě.
Anglický jazyk Najde potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Jednoduše představí sebe, svou rodinu, školu, co dělá ve volném čase a další probíraná témata. Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, technologiích, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém (i poslechovém) textu. Představení se, sdělení svého věku, kde bydlí, co dělá, vlastní, umí, má/nemá rád, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova. Mediální výchova - prezentace, videa.
Matematika a její aplikace Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky) Vyhledáváš, sbíráš a třídíš data. (vyhledává, sbírá a třídí data) vyvození dělení jednociferným číslem s "ocáskem" principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení) řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost vyhledávání, sběr a třídění dat - sběr dat o počasí ve vybraném městě Pardubického kraje Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Vyjmenuješ některá chráněná území ČR. (zdůvodní základní význam chráněných částí přírody) Popíšeš zvláštnosti jednotlivých krajů ČR. (vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického) Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. (objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody) Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy) Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů) Popíšeš jednoduchý problém, navrhneš a popíšeš jednotlivé kroky k jeho řešení. (popíše jednoduchý problém, navrhne a popíše jednotlivé kroky k jeho řešení) časová osa historie českého státu - Anežka česká a poslední Přemyslovci chráněná území - Pardubický kraj regionální zvláštnosti jednotlivých oblastí ČR - Pardubický kraj živá a neživá příroda třídění organismů do skupin přírodní společenstva - les, louka, rybník analýza problému, určení klíčových bodů, programování Ozobotů Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - ochrana přírody Environmentální výchova, Ekosystémy- kulturní krajina (pochopení hlubokého ovlivnění přírody v průběhu vzniku civilizace až po dnešek) Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. Algoritmizace a programování, návaznost na výstup Sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů, jedná se o situace z běžného života a ze života třídy, Ozobot.
Kultura ducha a těla Pracuješ s notovým zápisem. (realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností (zpěvem, hrou, tancem, doprovodnou hrou) jednoduchou melodii či píseň zapsanou pomocí not) Provádíš jednoduché hudební improvizace. (provádí elementární hudební improvizace) Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) Ovládáš pohybové dovednosti pro basketbal a vybíjenou - průprava a hra vybíjené (hod jednoruč horem volejbalovým míčem, chytání míče) práce s notovým zápisem hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv) hlasová hygiena dvojhlas, kánon, intonace, hudební hry vybíjená, doplňkové sporty Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností hudebního vyjádření.