Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů. |
kultura 20. a 30. léta ČSR, Karel Čapek
úvaha
slovesa, příslovce, neohebné slovní druhy |
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 3 A, 3 B |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat . |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma La ropa. Nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu .
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. |
Německý jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní Informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům" |
Slovosled ve vedlejší větě - test.
Stupňování přídavných jmen + rozšiřování slovní zásoby.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige.
Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum - vánoční zvyky a tradice. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. |
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností - procvičování
slovní úlohy
početní geometrie |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
Komunismus, fašismus, nacismus.
Totalitní státy meziválečného období.
2. světová válka.
Územní jednotky státní správy a samosprávy.
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy. |
Itálie a Německo mezi světovými válkami.
Výmarská republika, nacismus.
Československo mezi válkami.
Kultura a věda mezi válkami. |
Estetická výchova |
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
meziválečné umění, moderní umělecké směry
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené, košíkové
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
spolurozhoduje osvojené hry a soutěže
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti |
|
Člověk a svět práce |
uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci |
občanskoprávní vztahy kolem nás |
jízdenky, nájemní smlouva, smlouva o pronájmu |
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - oběhová a mízní soustava.
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová a mízní.
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva. |
|