Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov
Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
|
ukázka přijímacích úloh |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu).
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 2 C, 2 D |
Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Kladný a záporný rozkaz. Popíše zadanou cestu z bodu A do bodu B - nastoupit, vystoupit, jet metrem, zabočit doleva, třetí ulicí doprava, pořád rovně x metrů, na kruhovém objezdu..... |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům.
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace.
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Rozkazovací způsob.
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS.
Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Násobí a dělí lomené výrazy.
Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh.
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli a určování podmínek řešitelnosti
násobení a dělení lomených výrazů
odraz světla
základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu.
Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu.
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. |
Vznik a dějiny Československa.
Malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy.
Přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy.
Možnosti rozvoje Prahy.
Územní jednotky státní správy a samosprávy. |
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu. |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
Výtvarný kontrast, perspektiva.
Výtvarná interpretace zkušeností a představ.
Reflexe hudebního poslechu. |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
odbíjená, košíková, doplňkové sporty |
Londýnské schody |
Člověk a svět práce |
uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci. |
Občanskoprávní vztahy kolem nás. |
Prezentace - manželství, registrované partnerství, historie práva, vlastnictví |
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin.
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl |
|