Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 07.10.2022 do 21.10.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. ukázka přijímacích úloh
Anglický jazyk Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu). Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project Explore 4, lekce 2 C, 2 D
Španělský jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života Kladný a záporný rozkaz. Popíše zadanou cestu z bodu A do bodu B - nastoupit, vystoupit, jet metrem, zabočit doleva, třetí ulicí doprava, pořád rovně x metrů, na kruhovém objezdu.....
Německý jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace. Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. Rozkazovací způsob. Skloňování tázacích zájmen WER/WAS. Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt.
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Násobí a dělí lomené výrazy. Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh. Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. rovnice s neznámou ve jmenovateli a určování podmínek řešitelnosti násobení a dělení lomených výrazů odraz světla základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla
Člověk a společnost Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu. Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu. Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. Vznik a dějiny Československa. Malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy. Přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy. Možnosti rozvoje Prahy. Územní jednotky státní správy a samosprávy. Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Estetická výchova Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Výtvarný kontrast, perspektiva. Výtvarná interpretace zkušeností a představ. Reflexe hudebního poslechu.
Informační a komunikační technologie Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. Fungování a princip internetu domácí a školní počítačová síť síťové prvky. Zabezpečení počítače, antivir, firewall.
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. odbíjená, košíková, doplňkové sporty Londýnské schody
Člověk a svět práce uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci. Občanskoprávní vztahy kolem nás. Prezentace - manželství, registrované partnerství, historie práva, vlastnictví
Člověk a příroda Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin. přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl