Český jazyk a literatura |
V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Rozlišuje významové vztahy v souvětí
Uplatňuje zásady pravopisu
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálního sdělení – pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě, rozlišování zábavních prvků ve sdělení, hodnotící prvky ve sdělení, rozdíly mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení, identifikování základních orientačních prvků v textu.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov (složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek)
1. fáze českého nár. obrození
grafy souvětí
pravopis velkých písmen, interpunkce v souvětí
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. |
mluvní cvičení - argumentace, výběr vhodných slov - propojení s ČS
reportáž - jak se tvoří, prvky líčení (popis prostředí¨- četba samostatných prací ,sdílení |
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
-zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
-porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů |
Učebnice: Lekce 5A,B - slovní zásoba - Experiences, mluvnice - Present Perfect ve všech typech vět, můžeme udělat pro zpestření aktuální Thanksgiving |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
"informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět" |
vazby tener que + inf., deber, hay que + inf. Inzerát - Mi pareja ideal.
opakování - popis postavy, zájmy, vlastnosti |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
"•rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
•porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
"
"•psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
•stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
•tvorba otázek |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět.
Téma: Mein Zimmer
Gramatika:
- Předložky se 3. a 4. pádem
- Souřadící spojky
- vazba Ich möchte + infinitiv |
Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů
Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa
využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem |
• kruh, kružnice
• práce
• výkon
• příkon
• účinnost |
|
Člověk a společnost |
objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek a rozbitím starých společenských struktur v Evropě.
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky
souvislost s prací v ČJ - reportáže |
Francouzská revoluce - jak šel čas, badatelské listy- práce s karikaturou, hra - dělení stavů, referáty.
Deklarace práv člověka a občana vs. Listina základních lidských práv a svobod
skládankové učení |
Estetická výchova |
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ (lapače snů)
Poslech hudby a reflexe hudebního poslechu |
|
Informační a komunikační technologie |
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
"• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje a uplatňuje prýva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka a organizátora.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Basketbal.
Volejbal.
Doplňkové sporty.
Výživa a zdraví. |
Vybraní žáci se zúčastní turnaje v basketbalu. |
Člověk a svět práce |
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
• způsoby placení, nakládání s penězi |
podasí lístek, složenka |
Člověk a příroda |
Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů.
Rozlišuje směsi a chemické látky. |
význam podnebí a vliv počasí na život organismů
stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi |
|