| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje podstatná jména
Zvládne gramatická cvičení |
Podstatná jména konkrétní, abstraktvní, hromadná, pomnožná, látková, obecná a vlastní.
Procvičování gramatických jevů (měkké a tvrdé i/y, velká a malá písmena) |
|
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Průřezové téma:
Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání.
slovní zásoba téma Holidays
minulý čas (sloveso být ,,was, were")
V učebnici lekce 3A |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obvod a obsah rovinných obrazců.
Zná základní fyzikální veličiny a jejich převody.
Provádí početní operace v oboru racionálnách čísel |
Obvod a obsah útvarů složených z obdélníků.
Převody jednotek obsahu.
Početní operace s desetinnými čísly (sčítání a odečítání) - koncem období, jestliže to "vyjde" |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Přiměřené hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost.
Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
krajinná sféra (funkce a typy krajiny)
prostorové složky krajiny |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady.
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla.
Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel. |
• společné znaky nejstarších starověkých civilizací
- právo – soubor práv a povinností
• protiprávní jednání, jeho postih
• funkce lidského sídla
• sídla a sídelní systémy |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
uplatňuje získané
pěvecké dovednosti
a návyky při zpěvu i při
mluvním projevu
v běžném životě.
interpretuje umělecká
výtvarná vyjádření
současnosti i minulosti;
vychází při tom ze svých
znalostí historických
souvislostí i z osobních
zkušeností a prožitků. |
zpěv lidových písní
hlasová hygiena |
|
| Informatika |
získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
volejbalová a basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba součástek na robota – tělo, nohy, ruce;
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu robota. |
|