Český jazyk a literatura |
Zvládne rozlišit mezi literárními druhy a žánry a správně k nim přiřadit typy literatury.
Zvládne vyjmenovat antické autory literatury a říci co napsali. |
Antická literatura, literární druhy a žánry |
|
Anglický jazyk |
Žák napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Žák komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
• psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami
• Dokumenty Google - nastavování jazyka, jazyková korektura |
Slovní zásoba: zvířata. Popis zvířat pomocí přítomných časů (přítomný čas prostý) |
Matematicko fyzikální základ |
Porovnává desetinná čísla
Provádí početní operace v oboru celých čísel.
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
porovnání desetinných čísel
sčítání a odečítání celých čísel
měření délky a objemu |
|
Svět přírody |
Zhodnotí postavení Země ve vesmíru.
Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy.
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země. |
poloha Země ve vesmíru, orientace v 3D mapách (DK: google earth)
vlastnosti Země v porovnání s dalšími tělesy naší sluneční soustavy
základní pohyby Země
tvar Země |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu.
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost.
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi.
Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
• vznik člověka, lidská společnost v pravěku
• neolitická revoluce
• solidarita
• formy vlastnictví |
PT: Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika – prosociální chování (neočekávání protislužby). |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. |
|
|
Informační a komunikační technologie |
komunikuje prostřednictvím prostředků ICT. |
• e-mail
• Učebna Google
• sdílení dokumentů - práva
• hlasová a video komunikace
• Dokumenty a Prezentace Google
• e-mail
• Učebna Google
• sdílení dokumentů - práva
• hlasová a video komunikace
• Dokumenty a Prezentace Google
• e-mail
• Učebna Google
• sdílení dokumentů - práva
• hlasová a video komunikace
• Dokumenty a Prezentace Google |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry, míčová průpravná cvičení |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu hrací kostky.
Základní opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba hrací kostky a další povrchová úprava – pilování a broušení smirkovým papírem; |
|