Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 4. ročník od 09.09.2022 do 23.09.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišíš slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma a synonyma. (porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová) Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává) Vedeš správně dialog. (vede správně dialog) slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma, synonyma opakování - kořen, předpona, přípona, vyvození koncovky, skupiny bě/bje, vě/vje, pě uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků tiché čtení s porozuměním práce s textem orientace v textu klíčová slova v textu výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu pravidla dialogu porovnávání názorů, tolerance řešení konfliktních situací Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální. Multikulturní výchova, lidské vztahy - tolerantní vztahy a rozvoj spolupráce.
Anglický jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Základní zdvořilostní obraty v pomalu vedených krátkých rozhovorech. Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - omluva, pozdrav, prosba.
Matematika a její aplikace Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) Narýsuješ kruh, kružnici, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce) násobení jednociferného a dvojciferného čísla, sčítání a odčítání do 1000, dělení se zbytkem slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi rýsování kruhu a kružnice
Člověk a jeho svět Určíš polohu svého bydliště. (určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu) Určíš světové strany. (určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě) Vyčteš informace z mapy. (rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map a vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy) Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Dodržuješ pravidla dobrého soužití. (vyvodí a dodržuje pravidla pro soužití ve škole, mezi chlapci a dívkami, v rodině, v obci (městě) Využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí) Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. (komunikuje prostřednictvím digitálních technologií) poloha místa určování světových stran náčrt, plán, mapa mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách, práce s portálem mapy.cz, případně maps.google.com živá a neživá příroda časová osa historie českého státu - pravěku pravidla dobrého soužití umimeto.org a jiné aplikace Google Classroom Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství Multikulturní výchova, Lidské vztahy - uplatňování principu slušného chování (základní morální normy DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
Kultura ducha a těla Volíš vhodné pracovní pomůcky. (volí vhodné pracovní pomůcky, nástroje a náčiní vzhledem k použitému materiálu) Udržuješ pořádek na pracovním místě. (udržuje pořádek na pracovním místě) Při výtvarném tvoření využíváš kresbu i malbu. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy) Aktivně se účastníš rozcvičky. (zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením) Reaguješ na smluvené povely a signály. (užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví) Dodržuješ pravidla bezpečného chování při sportu. (uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí) přehled běžného pracovního nářadí a jeho použití příprava práce, organizace pracovního místa kresba, malba příprava organismu před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a napínací cvičení komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály). hygiena a bezpečnost pohybových činností a cvičebního prostředí Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu.