Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Uvádí základní literární žánry a představitele renesanční literatury.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci a uvede jejich výrazné představitele na základě četby či dosavadního literárního přehledu.
Používá správně pojmy literární teorie.
Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
Životopis, výtah
Dante, Boccaccio, Villon, Cervantes, Shakespeare; balada, povídka, román, drama
Literární pojmosloví a jeho používání v praxi
Porovnání literárního námětu a jeho filmového / divadelního zpracování |
odevzdání zadané práce, motivační dopis
práce s textem |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.- Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
Slovní zásoba: vesmír, povolání, dopravní prostředky, cestování
Gramatika: budoucí čas "will" – vyjádření rozhodnutí a nabídky (kladná a záporná oznamovací věta, otázka), vyjádření budoucího děje pomocí "going to".
V učebnici lekce 2 |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
pohyb po městě , sloveso IR |
tvorba otázek a reakce na ně, procvičování v rámci rozhovoru
opakování číslovek
test skupina Ja - úterý 31.5. - slovesa ser a estar a jejich užití, zákl. fráze pohybu, předložky |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
představování sebe a členů rodiny
sdělení informací
popis skutečností |
Psaní textu na téma Ich und mein Freund
Práce se slovníkem |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy
Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní |
slovní úlohy řešené rovnicí
výška, těžnice, kružnice trojúhelníku opsaná a vepsaná
Vztlaková síla, Archimédův zákon |
|
Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie.
Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus.
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. |
Jagellonci, Rudolf II. a jeho vláda, třicetiletá válka - úvod, poprava na Staroměstském náměstí
stavovská monarchie, absolutismus - situace v Anglii, ve Francii a ve Španělsku
renesance |
práce s mapou, referáty
skupinová práce, vyhledávání informací
opakovací test 26. a 27.5. |
Estetická výchova |
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků.
Vyhledá souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Kresba, malba a další výtvarné techniky
Vztah hudby a dalších umění (divadlo, film, mluvené slovo…) |
Příprava divadelního představení - výroba kulis, hudební složka dramatu |
Informační a komunikační technologie |
Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem.
Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v tabulkovém kalkulátoru (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) |
Práce v tabulkovém editoru, tvorba jednoduché tabulky za využití základních početních operací
formát buňky
úvod do používání funkcí
tvorba grafu
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma |
Tabulka s výsledky sportovních aktivit |
Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
volejbalová průprava, gymnastická průprava, zpracování naměřených dat z TV (zpracovávají v předmětu ICT) |
Zpracování naměřených dat (4 vybrané disciplíny z OVOV) - propojeno s předmětem ICT. |
Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní
banky a jaké služby
občanům nabízejí.
Uvede příklady použití
debetní a kreditní karty,
vysvětlí jejich omezení.
Uvede a porovná
nejobvyklejší způsoby
nakládání s volnými
prostředky (spotřeba,
úspory, investice).
Uvede a porovná
nejčastější způsoby krytí
deficitu (úvěry, splátkový
prodej, leasing). |
- bankovnictví
služby bank, aktivní
a pasivní operace
- produkty finančního trhu
pro investování
- produkty finančního trhu
pro získání prostředků |
|
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin.
Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému.
Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - korýši, stonožkovci, šestinozí, ostnokožci
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí)
práce s atlasem
ekosystém, populace, společenstvo
živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy
potravní řetězce
Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina |
Odevzdání Lapbooku - 1.6. |