Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 23.05.2022 do 03.06.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. Uvádí základní literární žánry a představitele renesanční literatury. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci a uvede jejich výrazné představitele na základě četby či dosavadního literárního přehledu. Používá správně pojmy literární teorie. Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. Životopis, výtah Dante, Boccaccio, Villon, Cervantes, Shakespeare; balada, povídka, román, drama Literární pojmosloví a jeho používání v praxi Porovnání literárního námětu a jeho filmového / divadelního zpracování odevzdání zadané práce, motivační dopis práce s textem
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.- Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět Slovní zásoba: vesmír, povolání, dopravní prostředky, cestování Gramatika: budoucí čas "will" – vyjádření rozhodnutí a nabídky (kladná a záporná oznamovací věta, otázka), vyjádření budoucího děje pomocí "going to". V učebnici lekce 2
Španělský jazyk rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení zapojí se do jednoduchých rozhovorů pohyb po městě , sloveso IR tvorba otázek a reakce na ně, procvičování v rámci rozhovoru opakování číslovek test skupina Ja - úterý 31.5. - slovesa ser a estar a jejich užití, zákl. fráze pohybu, předložky
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. představování sebe a členů rodiny sdělení informací popis skutečností Psaní textu na téma Ich und mein Freund Práce se slovníkem
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní slovní úlohy řešené rovnicí výška, těžnice, kružnice trojúhelníku opsaná a vepsaná Vztlaková síla, Archimédův zákon
Člověk a společnost Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. Jagellonci, Rudolf II. a jeho vláda, třicetiletá válka - úvod, poprava na Staroměstském náměstí stavovská monarchie, absolutismus - situace v Anglii, ve Francii a ve Španělsku renesance práce s mapou, referáty skupinová práce, vyhledávání informací opakovací test 26. a 27.5.
Estetická výchova K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. Vyhledá souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Kresba, malba a další výtvarné techniky Vztah hudby a dalších umění (divadlo, film, mluvené slovo…) Příprava divadelního představení - výroba kulis, hudební složka dramatu
Informační a komunikační technologie Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem. Zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v tabulkovém kalkulátoru (Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj - kreativita) Práce v tabulkovém editoru, tvorba jednoduché tabulky za využití základních početních operací formát buňky úvod do používání funkcí tvorba grafu využití nabytých znalostí při práci na zadané téma Tabulka s výsledky sportovních aktivit
Tělesná výchova Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Žák zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. volejbalová průprava, gymnastická průprava, zpracování naměřených dat z TV (zpracovávají v předmětu ICT) Zpracování naměřených dat (4 vybrané disciplíny z OVOV) - propojeno s předmětem ICT.
Člověk a svět práce Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice). Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing). - bankovnictví služby bank, aktivní a pasivní operace - produkty finančního trhu pro investování - produkty finančního trhu pro získání prostředků
Člověk a příroda Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. stavba a funkce těla, orgánových soustav - korýši, stonožkovci, šestinozí, ostnokožci rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) práce s atlasem ekosystém, populace, společenstvo živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy potravní řetězce Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina Odevzdání Lapbooku - 1.6.