Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
větný člen, rozvíjející větné členy |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami
- psaní jednoduchých textů vyjadřujících např. poděkování, pozvání, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět - psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
minulý čas prostý |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta.
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
Porovnávání zlomků
početní operace se zlomky - sčítání zlomků
Prezentace el. modelů - dlouhodobý projekt |
21. 4. - prezentace před školou el. modelu |
Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
myšlenková schémata a mapy |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci.
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady
Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
antický Řím
protiprávní jednání, jeho postih
přírodní oblasti, podnebné oblasti |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. |
Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu
intonování písní
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Základy hlasové hygieny, hlasivky, techniky procvičování hlasivek; scat - seznámení se Scatmanem, Bobby McFerrinem, Patrikem Kee, vlastní scatová improvizace a nácvik vlastní písně
VV - How would alien reconstruct the skull - zapojení vlastní fantazie (návaznost na ČP - říše savců) |
Informační a komunikační technologie |
Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. Žák ovládá práci s vektorovou grafikou a animacemi. |
prezentace hotových projektů v programu Scratch, animace |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované
vybíjená
doplňkové sporty |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; Opracování materiálů; |
Výroba dřevěného výrobku – „vodního mlýnku“, s možností použití jiných vhodných materiálů; |