| Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity |
pravopisná cvičení
poměry mezi větami hlavními, druhy vět vedlejších, graf souvětí
realismus v Rusku
popis místa |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4 - Introduction, 1 A |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období). Jak vyjádřit souhlas či nesouhlas. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět.
Základní zdvořilostní obraty.
Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Gramatika:
Skloňování osobních zájmen.
Opakování dosud probrané gramatiky (předložky, nepr. slovesa, slovesa s odluč. předponou, modální slovesa).
Témata:
Beruf, Ostern.
Vycházka k tématu Ostern.
Sebehodnocení - práce za uplynulé čtvrtletí. |
| Matematicko fyzikální základ |
matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
výrazy s proměnou a jejich úpravy
rozdíl v pojmech teplota a teplo |
|
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích.
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy.
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. |
Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století.
Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva.
Zdroje informací o kulturním životě v Praze, kritéria výběru.
Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky.
Krajské členění České republiky. |
PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému.
Sebehodnocení - práce za uplynulé čtvrtletí. |
| Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Konceptuální umění - příprava a prezentace vlastního konceptuálního díla; przentace o vybraných výtvarných umělcích |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Rozlišuje a uplatňuje práava a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Volejbal.
Gymnastika, kondiční formy cvičení
Doplňkové sporty
Historie a současnost sportu
Olympismus |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení. |
| Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny. |
chemická vazba, názvosloví vybraných chemických sloučenin - halogenidy, sulfidy, oxidy hydroxidy, kyseliny.
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin. |
|