Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 11.04.2022 do 22.04.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity pravopisná cvičení poměry mezi větami hlavními, druhy vět vedlejších, graf souvětí realismus v Rusku popis místa
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project Explore 4 - Introduction, 1 A
Španělský jazyk Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období). Jak vyjádřit souhlas či nesouhlas.
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. Základní zdvořilostní obraty. Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. Gramatika: Skloňování osobních zájmen. Opakování dosud probrané gramatiky (předložky, nepr. slovesa, slovesa s odluč. předponou, modální slovesa). Témata: Beruf, Ostern. Vycházka k tématu Ostern. Sebehodnocení - práce za uplynulé čtvrtletí.
Matematicko fyzikální základ matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem výrazy s proměnou a jejich úpravy rozdíl v pojmech teplota a teplo
Člověk a společnost Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století. Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva. Zdroje informací o kulturním životě v Praze, kritéria výběru. Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky. Krajské členění České republiky. PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému. Sebehodnocení - práce za uplynulé čtvrtletí.
Estetická výchova porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality Konceptuální umění - příprava a prezentace vlastního konceptuálního díla; przentace o vybraných výtvarných umělcích
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Rozlišuje a uplatňuje práava a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Volejbal. Gymnastika, kondiční formy cvičení Doplňkové sporty Historie a současnost sportu Olympismus
Člověk a svět práce Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení.
Člověk a příroda Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny. chemická vazba, názvosloví vybraných chemických sloučenin - halogenidy, sulfidy, oxidy hydroxidy, kyseliny. vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin.