Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 28.03.2022 do 10.04.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché popis třídy antická mytologie, drama
Anglický jazyk Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Minulý čas prostý. 3. lekce.
Matematicko fyzikální základ Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. porovnávání zlomků vztah zlomek desetinné číslo konstrukce trojúhelníků pomocí SSS, SUS, USU početní operace se zlomky převrácená hodnota čísla
Svět přírody Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů. myšlenková schémata a mapy regionu
Člověk a společnost Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. - společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách - války v antickém Řecku - právo - soubor práv a povinností Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita.
Estetická výchova uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. (p.t. Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci.) hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu vztah obsahu a form obrazně vizuálního vyjádření (p.t. Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření.) Prezentace přebalů CD, LP – vysvětlení vztahu mezi hudbou a obrazem; zaměření na kvalitu vokálního projevu; Hlasová hygiena – seznámení se zásadami hlasové hygieny, péče o hlas…
Informační a komunikační technologie Žák ovládá práci s vektorovou grafikou a animacemi. Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. Žák aktivně využívá výukových programů. samostatná práce v programu Scratch, dokončování dlouhodobého projektu v programu Scratch
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. vybíjená doplňkové sporty - florbal, rugby, přehazovaná atletika Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice Londýnská laťka
Člověk a svět práce Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. Použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; Opracování materiálu; Výroba dřevěného výrobku - vodního mlýna, s možností použití jiných vhodných materiálů;