Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché
popis třídy
antická mytologie, drama |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Minulý čas prostý. 3. lekce. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta.
Načrtne a sestrojí rovinné útvary.
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
porovnávání zlomků
vztah zlomek desetinné číslo
konstrukce trojúhelníků pomocí SSS, SUS, USU
početní operace se zlomky
převrácená hodnota čísla |
|
Svět přírody |
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů.
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů.
myšlenková schémata a mapy regionu |
|
Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci.
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. |
- společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách
- války v antickém Řecku
- právo - soubor práv a povinností |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. |
Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. (p.t. Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci.) |
hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu
vztah obsahu a form obrazně vizuálního vyjádření (p.t. Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření.) |
Prezentace přebalů CD, LP – vysvětlení vztahu mezi hudbou a obrazem; zaměření na kvalitu vokálního projevu; Hlasová hygiena – seznámení se zásadami hlasové hygieny, péče o hlas… |
Informační a komunikační technologie |
Žák ovládá práci s vektorovou grafikou a animacemi. Žák zná základy algoritmizace a využívá je při objektovém programování. Žák aktivně využívá výukových programů. |
samostatná práce v programu Scratch, |
dokončování dlouhodobého projektu v programu Scratch |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená
doplňkové sporty - florbal, rugby, přehazovaná
atletika
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
Londýnská laťka |
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; Opracování materiálu; |
Výroba dřevěného výrobku - vodního mlýna, s možností použití jiných vhodných materiálů; |