Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity |
pravopisná cvičení
poměry mezi větami hlavními
světová literatura - realismus
Místo, které... (popis) |
(zaměřeno na přídavná jména) |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami.
Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Dokončení učebnice Project 3, seznámení s učebnicí Project Explore 4 |
Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři . |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
En el aeropuerto- vyplnění přílušných dokumentů. Rozhovor na letišti. |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům, |
Gramatika:
Nepravidelná slovesa.
Předložky se 4. pádem.
Témata: Schule und Beruf, Ostern. |
Matematicko fyzikální základ |
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku
posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním |
zdroje zvuku
podmínky pro šíření zvuku
hluk v běžném životě
vzorce (a + b)2 ; (a - b)2; a2 - b2
vytýkání před závorku |
PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk |
Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích.
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech.
PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.
Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století.
Přírodní poměry a zdroje České republiky.
Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky.
Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva.
PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému. |
Národní obrození.
Revoluce v habsburské monarchii a českých zemích.
Revoluce ve Francii.
Pokus o sjednocení Německa a Itálie.
Přírodní poměry ČR. Hospodářství. |
Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. |
utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla |
VV – seznámení s významnými současnými konceptuálními umělci – Damienem Hirstem, Krištofem Kinterou; návrh vlastního konceptuálního díla, zaměření na myšlenku, komunikační obsah |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Odbíjená.
Atletika.
Doplňkové sporty.
Historie a současnost sportu.
Olympismus. |
Londýnská laťka |
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání.
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
vzdělávací systém ČR
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam |
propojení s ČS - Evropa
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení. |
Člověk a příroda |
Rozpozná vybrané kovy a nekovy, usuzuje na jejich možné vlastnosti.
Rozlišuje chemické sloučeniny pojmy užívá ve správných souvislostech. |
vlastnosti a použití vybraných kovů
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, sulfidy. |
|