Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 28.03.2022 do 10.04.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity pravopisná cvičení poměry mezi větami hlavními světová literatura - realismus Místo, které... (popis) (zaměřeno na přídavná jména)
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Dokončení učebnice Project 3, seznámení s učebnicí Project Explore 4
Španělský jazyk Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři . zápis a doplnění slov a slovních spojení En el aeropuerto- vyplnění přílušných dokumentů. Rozhovor na letišti.
Německý jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům, Gramatika: Nepravidelná slovesa. Předložky se 4. pádem. Témata: Schule und Beruf, Ostern.
Matematicko fyzikální základ rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním zdroje zvuku podmínky pro šíření zvuku hluk v běžném životě vzorce (a + b)2 ; (a - b)2; a2 - b2 vytýkání před závorku PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk
Člověk a společnost Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století. Přírodní poměry a zdroje České republiky. Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky. Konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva. PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému. Národní obrození. Revoluce v habsburské monarchii a českých zemích. Revoluce ve Francii. Pokus o sjednocení Německa a Itálie. Přírodní poměry ČR. Hospodářství.
Estetická výchova porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla VV – seznámení s významnými současnými konceptuálními umělci – Damienem Hirstem, Krištofem Kinterou; návrh vlastního konceptuálního díla, zaměření na myšlenku, komunikační obsah
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Odbíjená. Atletika. Doplňkové sporty. Historie a současnost sportu. Olympismus. Londýnská laťka
Člověk a svět práce Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání. Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. vzdělávací systém ČR orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam propojení s ČS - Evropa Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení.
Člověk a příroda Rozpozná vybrané kovy a nekovy, usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozlišuje chemické sloučeniny pojmy užívá ve správných souvislostech. vlastnosti a použití vybraných kovů chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, sulfidy.