Český jazyk a literatura |
Znáš základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování)
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) |
základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty
všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu - zaměřeno na příslovce
obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po B
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
souvislé a srozumitelné písemné sdělení, formální úprava textu
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textu |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Rozumí obsahu jednoduchého mluveného a psaného textu.
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. |
Rozšíření slovní zásoby související s jídlem. Procvičování slovesa like včetně otázky a záporu. Otázka What is your favourit? Jednoduchá konverzace. Zdravé a nezdravé stravování.
Poslech a zpívání písníčky.
Doplňování slov do textu písničky. |
|
Člověk a jeho svět |
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) |
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
zaokrouhlování na sta a desítky, zaokrouhlování pro odhady a výsledky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
kružnice, dělení geometrického útvaru na části
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě
třídění přírodnin podle společných znaků |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. |
Kultura ducha a těla |
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Zvládáš kondiční cvičení s hudbou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy)
Pečuješ o rostliny a vytváříš jim podmínky pro růst. (pečuje o nenáročné rostliny)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) |
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
kondiční cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem, základy estetického pohybu, vyjádření melodie a rytmu pohybem, jednoduché tance
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich
zajištění základních životních podmínek rostlin
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |