Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 14.03.2022 do 25.03.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Znáš základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování) Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu - zaměřeno na příslovce obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po B návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce souvislé a srozumitelné písemné sdělení, formální úprava textu volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textu Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Anglický jazyk Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Rozumí obsahu jednoduchého mluveného a psaného textu. Píše slova na základě textové a vizuální předlohy. Rozšíření slovní zásoby související s jídlem. Procvičování slovesa like včetně otázky a záporu. Otázka What is your favourit? Jednoduchá konverzace. Zdravé a nezdravé stravování. Poslech a zpívání písníčky. Doplňování slov do textu písničky.
Člověk a jeho svět Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 zaokrouhlování na sta a desítky, zaokrouhlování pro odhady a výsledky sčítání a odčítání dvojciferných čísel násobení a dělení v oboru malé násobilky kružnice, dělení geometrického útvaru na části řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě třídění přírodnin podle společných znaků Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Zvládáš kondiční cvičení s hudbou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy) Pečuješ o rostliny a vytváříš jim podmínky pro růst. (pečuje o nenáročné rostliny) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) zpěv jednoduchých písní v jednohlase kondiční cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem, základy estetického pohybu, vyjádření melodie a rytmu pohybem, jednoduché tance základní cvičební polohy a správné držení těla v nich zajištění základních životních podmínek rostlin různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.