Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 14.03.2022 do 25.03.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity poměry mezi větami hlavními májovci, ruchovci, lumírovci práce s texty a audionahrávkami autorů - Neruda, Čech atd.
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a zdravotnictví. Zeptá se na základní informace týkající se zdravotního stavu. Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřujících např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět a způsobových sloves. Návrhy řešení problémů pomocí modálních sloves. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 lekce 6A, B
Španělský jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. rozpoznávání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům Hledání bytu na inzerát (odpověď). Prohlídka bytu s realitním agentem. Krácení zájmen, číslovek řadových a přídavných jmen. Odevzdání natočeného filmu - hodnocení a sebehodnocení.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Gramatika: Nepravidelná a modální slovesa. Předložky se 4. pádem. Témata: Orientierung in der Stadt, Schule und Beruf. V době lyžařsko-snowboardového kurzu individuální činnosti pro nejedoucí žáky.
Matematicko fyzikální základ načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové souměrnosti; využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích určí středově souměrný útvar; vyhledávání souměrných útvarů; 1. Newtonův zákon V týdnu od 14. 3. do 18. 3. 2022 činnosti dle individuální učební plánů žáků, kteří se neúčastní lyžařsko-snowboardového výcviku.
Člověk a společnost Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století . Přírodní poměry a zdroje České republiky. Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky. Vlastenectví a nacionalismus, historické příklady. V době lyžařsko-snowboardového kurzu individuální činnosti pro nejedoucí žáky.
Estetická výchova porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality hudební aktivity VV - komunikační účinek výtvarných děl - srovnání tvorby významných konceptuálních umělců 20. století a různé možnosti interpretací; tvorba vlastního konceptuálního díla inspirovaná jedním z nich
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjení a zařazovaných doplňkových sportech. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Odbíjená. Atletika. Doplňkové sporty. Historie a současnost sportu. Olympismus, Lyžařsko-snowboardový kurz v Peci pod Sněžkou. Lyže, snowboard, běžky. 10 pravidel FIS pro chovaní na sjezdových tratích.
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém ČR Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací sobě. Pracovní profese a vzdělávací systém v Evropě.
Člověk a příroda Orientuje se v periodické soustavě prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá se správných souvislostech. vlastnosti a použití vybraných prvků chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin. V týdnu od 14. 3. do 18. 3. 2022 opakování doposud probraných znalostí a dovedností ze světa přírody, dle individuálních potřeb žáků, kteří se neúčastní lyžařsko-snowboardového výcviku.