Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy.
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity |
poměry mezi větami hlavními
májovci, ruchovci, lumírovci
práce s texty a audionahrávkami autorů - Neruda, Čech atd. |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a zdravotnictví.
Zeptá se na základní informace týkající se zdravotního stavu. |
Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřujících např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět a způsobových sloves. Návrhy řešení problémů pomocí modálních sloves. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 3 lekce 6A, B |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení
porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Hledání bytu na inzerát (odpověď). Prohlídka bytu s realitním agentem. Krácení zájmen, číslovek řadových a přídavných jmen.
Odevzdání natočeného filmu - hodnocení a sebehodnocení. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě.
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Gramatika:
Nepravidelná a modální slovesa.
Předložky se 4. pádem.
Témata: Orientierung in der Stadt, Schule und Beruf.
V době lyžařsko-snowboardového kurzu individuální činnosti pro nejedoucí žáky. |
Matematicko fyzikální základ |
načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové souměrnosti;
využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích |
určí středově souměrný útvar;
vyhledávání souměrných útvarů;
1. Newtonův zákon |
V týdnu od 14. 3. do 18. 3. 2022 činnosti dle individuální učební plánů žáků, kteří se neúčastní lyžařsko-snowboardového výcviku. |
Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu.
Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu.
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
Politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století .
Přírodní poměry a zdroje České republiky.
Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky.
Vlastenectví a nacionalismus, historické příklady. |
V době lyžařsko-snowboardového kurzu individuální činnosti pro nejedoucí žáky. |
Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
hudební aktivity |
VV - komunikační účinek výtvarných děl - srovnání tvorby významných konceptuálních umělců 20. století a různé možnosti interpretací; tvorba vlastního konceptuálního díla inspirovaná jedním z nich |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjení a zařazovaných doplňkových sportech.
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Předvídá možná nebezpečí a přizpůsobí jim svou činnost.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc hendikepovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
Odbíjená.
Atletika.
Doplňkové sporty.
Historie a současnost sportu. Olympismus, |
Lyžařsko-snowboardový kurz v Peci pod Sněžkou.
Lyže, snowboard, běžky.
10 pravidel FIS pro chovaní na sjezdových tratích. |
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém ČR |
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací sobě.
Pracovní profese a vzdělávací systém v Evropě. |
Člověk a příroda |
Orientuje se v periodické soustavě prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti.
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá se správných souvislostech. |
vlastnosti a použití vybraných prvků
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin. |
V týdnu od 14. 3. do 18. 3. 2022 opakování doposud probraných znalostí a dovedností ze světa přírody, dle individuálních potřeb žáků, kteří se neúčastní lyžařsko-snowboardového výcviku. |